مدیر پایگاه ثبت جهانی میمند:

پیگیر حل مشکل  آب و برق میمند هستیم

گروه جامعه ـ مدیر جدید پایگاه ثبت جهانی میمند در اولین اظهارنظر خود بعد از انتصاب از پیگیری برای حل مشکل آب و برق میمند خبر داد. مهری جوادی معتقد است زیرساخت‌ها در روستا وضعیت نسبتا مطلوبی دارند. این در حالی است که پیش از این، رئیس شورای روستای میمند در گفت‌وگو با فردای‌کرمان از وجود مشکلات جدی در تامین آب و برق این روستا که ثبت‌جهانی شده؛ خبر داده بود. به گزارش ایرنا کرمان، جوادی؛ مدیر پایگاه ثبت جهانی میمند اظهار کرد: «به‌دلیل ثبت جهانی روستای میمند الزامات قانونی رعایت و مسائل و مشکلات روستا باید در چارچوب قوانین پیگیری شود». وی افزود: «مرمت و بازسازی خانه‌های در معرض تخریب در این روستا بر اساس روال قبل با نظارت سازمان میراث فرهنگی و طبق ضوابط انجام می‌شود که حساسیت‌های ثبت جهانی در نظر گرفته خواهد شد». وی با بیان این‌که اقتصاد مردم میمند باید پویا باشد تاکید کرد: «زیبایی این روستا به حضور افراد بومی است و مشارکت جامعه‌ی محلی در امور گردشگری و حفاظت از زیست‌بوم این اثر ارزشمند دنبال می‌شود». مدیر پایگاه میراث جهانی میمند ادامه داد: «زیرساخت‌ها در روستا وضعیت نسبتا مطلوبی دارند و ساخت سرویس‌های بهداشتی و ایجاد اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، در چند سال اخیر برای رفاه گردشگران در دستور کار قرار داشته است».

وی اظهار کرد: «ما با هتل‌سازی در میمند موافق نیستیم و نباید اقدامی انجام دهیم که به روستا ضربه وارد کند و حتی‌الامکان از اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی برای اسکان گردشگران استفاده شود». جوادی بیان کرد: «فرهنگ‌سازی گردشگری برای اهالی روستا در ارتقای این منطقه‌ی تاریخی بسیار موثر است و سودآوری برای مردم محلی در نظر گرفته شود».

وی ادامه داد: «با مقامات محلی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برای برقراری امنیت و نظم در روزهای تعطیل و شلوغ در میمند هماهنگی به عمل آمده است». مدیر پایگاه میراث جهانی میمند گفت: «باید راهکاری برای اختصاص بخشی از عواید بلیط فروشی برای کمک به زیر ساخت‌های روستا اندیشیده شود، هرچند قسمتی از درآمد صرف مرمت و امور روستا می‌شود». وی با اشاره به مشکلات برق و آب در روستای میمند اظهار کرد: «برای حل مشکل برق روستا پیش‌نویس موافقت نامه‌ای با ارگان‌های ذیربط تهیه شده و در حال پیگیری حل مسئله‌ی آب نیز هستیم». جوادی گفت: «پس از ثبت جهانی میمند، آمار گردشگران رشد یافته که امکانات و ظرفیت‌های منطقه باید افزایش پیدا کند».