فرمانده انتظامی استان کرمان:

پلیس از مطالبات بهحق و قانونی دفاع میکند

گروه جامعه – فرمانده انتظامی استان کرمان در نشست خبری ویژه‌ی هفته‌ی ناجا شعار این هفته را «پلیس مقتدر، امین مردم» عنوان و اظهار کرد: «کاهش هزینه‌های امنیتی کشور، افزایش احساس امنیت در جامعه و توسعه‌ی امنیت پایدار با مشارکت مردم و همه‌ی دستگاه‌ها از اهداف نیروی انتظامی است».

به‌گزارش «استقامت»، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر گفت: «پلیس با رصد اتفاقات و استفاده از نخبگان دانشگاهی درصدد حل مشکلات به شیوه‌ی علمی است و در همین رابطه بیش از ۶۰ درصد پرونده‌های متشکله در حوزه‌ی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با مشارکت نماینده‌ی اجتماعی نیروی انتظامی به مصالحه می‌انجامد».

وی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه اظهار کرد: «برخی ناملایمات توسط خودمان ایجاد می‌شود و نمی‌توان آن را به حساب دشمنان گذاشت».

سردار بنی‌اسدی‌فر با بیان این‌که پلیس وظیفه‌ی قانونی دارد متناسب با هر تهدیدی اقدامات مقابله‌ای خود را انجام دهد، یادآور شد: «به عنوان مثال پلیس فتا به منظور مقابله با موج‌سواری‌هایی که در فضای مجازی رخ می‌دهد شکل گرفته است و با استفاده از نخبگان دانشگاهی که جذب مجموعه‌ی پلیس فتا می‌شوند با گشت‌زنی در فضای مجازی افرادی که به عنوان محرک موضوعات شناسایی می‌شوند با هماهنگی دستگاه قضایی دعوت، توجیه و ارشاد می‌شوند و اگر لازم باشد با یک تعهد آزاد می‌شوند اما جایی که فرد واقعا یک جبهه‌ی خصمانه داشته باشد با هماهنگی دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد می‌شود». وی افزود: «بسیاری از ناهنجاری‌هایی که در سطح جامعه است هیچ ارتباطی با مجموعه‌ی پلیس ندارد. ما نمی‌خواهیم هیچ دستگاهی را متهم کنیم و بگوییم کدام دستگاه کم‌کاری کرده اما می‌توانیم بگوییم هیچ ارتباطی با حوزه‌ی کاری پلیس ندارد».

سردار بنی‌اسدی‌فر با اشاره به تجمع و اعتصاب کامیونداران و حضور نیروی انتظامی در بین آن‌ها اذعان کرد: «باید خودمان را جای راننده‌ای بگذاریم که ظرف سه سال گذشته، کرایه‌ی خودرواش افزایش نداشته اما قیمت لوازم یدکی، لاستیک و مایحتاج زندگی که این فرد مسئول تامین آن است افزایش یافته. پلیس از مطالبات به‌حق آن‌ها در چارچوب قانون و تا جایی که به مصالح جامعه خدشه‌ای وارد نشود، دفاع می‌کند».

وی ادامه داد: «همکاران ما در جمع معترضین حضور پیدا کردند، آن‌ها را توجیه کردند و سایر دستگاه‌ها را پای کار آوردند، آن‌ها هم قول دادند و بیش از ۹۰ درصد قول‌هایی که داده بودند را اجرایی کردند»