رییس انجمن سینمای جوان رفسنجان:

سینما یک هنر جمعی است

گروه فرهنگ و هنر – عباس بلوچی، رییس انجمن سینمای جوان رفسنجان از سال‌های ۹۱ و ۹۲ این مسئولیت را بر عهده دارد و طی این سال‌ها اقداماتی در جهت تقویت و توسعه‌ی سینمای رفسنجان هم به لحاظ سخت‌افزاری و هم در چگونگی روند تولیدات هنری انجام داده است. به‌گزارش خبرنگار استقامت وی در این‌باره اظهار کرد:«انجمن سینمای جوان در استان کرمان سه دفتر دارد که دو دفترِ آن، از اولین دفاتری هستند که در کشور پایه‌گذاری شدند. دفتر کرمان از سال ۶۳ تاسیس شد و دفتر رفسنجان از سال ۶۴ که در سال‌های اولیه‌ی فعالیت‌های انجمن (تا سال ۶۹)، آقای محمد اسلامی مسئولیت انجمن را بر عهده داشت که در آن زمان سینمای ۸ میلی‌متری بود».

بلوچی افزود:«آن زمان بچه‌ها در انجمن حضور خوبی داشتند ولی دیگر از سال ۶۹ دفتر انجمن دچار یک رکود شد تا این‌که در سال‌های ۹۱، ۹۲ (بعد از دولت احمدی‌نژاد و زمان روی کار آمدن دولت نهم)، توانستیم دو حوزه‌ را در انجمن تقویت کنیم؛ یکی این‌که به لحاظ سخت‌افزاری کار را توسعه دادیم و تجهیزات انجمن را به‌روز کردیم و دیگر این‌که، فضای آزادتر فکری برای بچه‌ها ایجاد کردیم که بتوانند به همان موضوعاتی که دوست دارند بپردازند».

او در ادامه تشریح کرد: «من هم چند سالی کارمند انجمن بودم و در آن زمان می‌دیدم که برای آثار بچه‌ها وسواس‌های زیادی به خرج می‌دادند و بچه‌هایی که فضای فکری‌شان بازتر بود اینجا نمی‌آمدند و دفع می‌شدند؛ ولی در سال‌های ۹۱ ،۹۲ به طور کل وضعیت جامعه و همین‌طور وضعیت فکری جامعه تغییر کرد و بچه‌ها، به خصوص نسل جدیدتر (دهه ۶۰ و ۷۰ ) وارد انجمن شدند و سعی کردیم برای آنان اساتید خوبی بیاوریم و کارگاه‌های خوبی برگزار کنیم. خب البته همه‌ی این‌ها به یک کنار، این‌جا حمایت‌های مس را هم نباید نادیده گرفت». بلوچی در ادامه با بیان این‌که سینما یک هنر جمعی است و یک نفر به تنهایی نمی‌تواند در آن کاری را به انجام برساند، گفت:« کودکان ابری که موفقیت زیادی کسب کرد، فقط یک اتفاق نبود، یک جریان بود؛ چراکه ما قبل و بعد از آن هم فیلم‌های موفق دیگری داشتیم. به هر روی ما سعی کردیم بچه‌های بااستعداد را کشف کنیم و آنان را هم به لحاظ مادی و هم معنوی، حمایت کنیم. بچه‌ها هم دلگرم‌تر شدند و کار کردند به طوری‌که هر سال یکی از بچه‌های رفسنجان در سطح ملی دیده شد و آثارشان به جشنواره‌ها رفت. درواقع می‌خواهم این را بگویم که فقط یک نفر نیست که باعث می‌شود یک چنین اتفاقاتی رخ دهد، بلکه این مجموعه‌ای از آدم‌ها هستند که می‌توانند در کنار یکدیگر و با پشت‌گرمی هم کاری را انجام دهند، و سینما هم یک هنر جمعی است».