در نشست گردشگری سلامت استان مطرح شد؛

تصویر خوبی از کرمان بسازید!

گروه جامعه ـ رئیس انجمن خدمات بین‌المللی گردشگردی سلامت ایران با بیان این‌که استان کرمان در حوزه‌ی سلامت، استادان برجسته و پزشکان حاذق و نیکوکاران بزرگی دارد، تاکید کرد: «خواهشی داریم این است که تصویر خوبی از کرمان بسازید».

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، محمد جهانگیری، عصر دوشنبه، در نشست کمیسیون گردشگری اتاق کرمان که با حضور برخی مقامات و فعالان گردشگری استان برگزار شد، اظهار کرد: «زیرساخت‌های خوب استان باعث شد که کرمان، پایلوت اجرای نسخه‌ی الکترونیکی در بخش خصوصی شود. غنای تکنیکال و محتوا و تخصص دراین استان به ما این اجازه را داد که به کرمان بیاییم و در حالی‌که رقبای قوی‌ای داشتید کرمان برنده شد. در پایلوت، یک‌سری سختی‌ها وجود دارد اما مزایایی هم دارد».

وی افزود: «کسی در نسخه‌ی الکترونیک و بحث شفافیت وارد می‌شود که به خودش اطمینان دارد و کرمان این اطمینان را داشت و می‌تواند استانداردهای بین‌المللی را رعایت کند. واقعیت این است که سالیان سال مدیر اجرای نسخه‌ی الکترونیک کشور بوده‌ام و شاخص‌ها و سخت‌گیری‌ها را خوب می‌شناسم. یک تیم کارشناسی مدت‌ زیادی بررسی کرد تا به کرمان رسید و این یعنی این استان، توانست سخت‌گیری‌ها را پاس کند».

وی سپس درباره‌ی اهمیت گردشگری سلامت توضیح داد: «در سال ۲۰۱۷ گردش مالی گردشگری دنیا دو هزار میلیارد دلار بوده است. ۲۵ درصد آن یعنی ۵۰۰ میلیارد دلار در بخش گردشگری سلامت بوده؛ اگر حداقل یک درصد از این رقم، سهم ایران باشد پنج میلیارد دلار می‌شود آن هم در حالی‌که کل پوشش دو بیمه‌ی اصلی ما حداکثر ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال است. همچنین، حدود ۱۰ درصد اشتغال دنیا در بخش گردشگری است و ۲۵۰ میلیون نفر در اطراف ما نیاز به خدمات ما دارند. طبق آمار بانک جهانی نیز، حوزه‌ی سلامت، سومین عرصه‌ی سرمایه‌گذاری مطمئن در دنیا است و این شرایط نشان می‌دهد که باید به سرمایه‌گذاری در این بخش امیدوار باشیم».

جهانگیری ادامه داد: «یک‌سوم پزشکی حجم گردشگری دنیا در بخش درمانی و دو سوم تندرستی است؛ یعنی از پنج میلیارد دلار، سه میلیارد دلار در بخش دیگر است اگر کسی در حوزه‌ی پزشکی و درمانی نخواست سرمایه‌گذاری کند، می‌تواند به حوزه‌ی تندرستی وارد شود».

وی با اشاره به ظرفیت بزرگی مثل کویر در استان کرمان گفت: «دنیا امروز روی برند سلامت در حال سرمایه‌گذاری است. یکی از استانداران دوبار به دفتر ما آمده و گفته که ۵۰ هکتار زمین می‌دهم فقط برند سلامت‌تان را به ما بدهید در کنار آن، ۲۰۰ هکتار را می‌خواهم احیا کنم. تسهیلات ارزان هم می‌دهد و قرارداد را با این استاندار نوشتیم. وی افزود: برند سلامت در تمام دنیا جواب می‌دهد؛ چون مردم هرچه سطح اقتصادی و رفاه بیش‌‌تری داشته باشند، به ارتقای زندگی و سلامت خود بیش‌تر اهمیت می‌دهند».

وی با ارایه‌ به پیشنهاد راه‌اندازی سومین شعبه انجمن سلامت کشور در کرمان افزود: «در حوزه‌ی برندینگ می‌توانیم به کرمان کمک کنیم ولی خواهشی داریم این است که تصویر خوبی از کرمان بسازید، تنوع محصول باید داشته باشید؛ پیوند کبد را دارید، خدمات دیگری را هم اضافه کنید. شهرک‌ها و دهکده‌های سلامت راه‌اندازی کنید، سازمان میراث کشور برای ساخت هتل‌بیمارستان تسهیلات ارزان‌قیمت می‌دهد؛ در این حوزه نیز می‌توانید فعالیت کنید».

جهانگیری با بیان این‌که کشورهای عراق و عمان و افغانستان را هدف اولیه قرار دادیم، اظهار کرد: «آذربایجان و کشورهای حوزه‌ی خلیج‌فارس هم هستند؛ ولی فعلا اولویت را بر این سه کشور گذاشتیم».