در مراسم رونمایی کتاب «از صفا تا شان» مطرح شد

پژوهشگری در سطح « هاشمینژاد» نداریم

گروه فرهنگ‌وهنر – مراسم رونمایی از تازه‌ترین اثر پژوهشی علیرضا هاشمی‌نژاد، هنرمند خوش‌نویس، با عنوان «از صفا تا شان؛ مجموعه مقالات خوشنویسی» که به تازگی توسط نشر مانوش روانه‌ی بازار شده است، در محل موسسه یادگاران صنعتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فردای کرمان، در این مراسم که جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، حضور داشتند، دکتر یدالله آقاعباسی، مرتضی کریمی‌نیا و کیانوش معتقدی در باره‌ی این کتاب و پژوهش‌های هاشمی‌نژاد سخنرانی کردند و اهمیت این اثر در هنر خوش‌نویسی ایران را یادآور شدند. همچنین علیرضا هاشمی‌نژاد برای حضار از چگونگی کار تحقیقی خود صحبت کرد.

مرتضی کریمی‌نیا، پژوهشگر و نویسنده حوزه‌ی خوش‌نویسی، در این مراسم تصریح کرد:«درگیر شدن با تاریخ هنر خوش‌نویسی، درگیر شدن با تمام فرهنگ ما است و هاشمی‌نژاد درواقع همین دغدغه را در آثار خود دنبال می‌کند. او ذوق هنری خود را در قالب خط بروز داده است و از طرف دیگر، ذهن او فقط درگیر خوش‌نویسی نبوده، او هر کتیبه‌ای را که دیده، هر تصویری که یافته را دنبال کرده چون ذهن و دغدغه‌ی او تمام مسائل فرهنگ اسلام و ایران بوده است».

همچنین کیانوش معتقدی، پژوهشگر حوزه‌ی خوش‌نویسی در این مراسم بیان کرد:«ما امروز پژوهشگری که در سطح هاشمی‌نژاد به ارائه‌ی مقالاتی با چنین سوژه‌هایی پرداخته باشد، نداریم و ایشان قطعا اولین کسی است که بالاترین سطح مقالات و سخنرانی‌ها را داشته‌اند. بسیاری از موضوعات در اثر ایشان برای اولین‌بار طرح شده‌اند. مثل زیبایی‌شناسی در خوش‌نویسی یا خوشنویسی در عرفان».