هشتم دیماه جاری؛

شب فرش کرمان برگزار میشود

گروه اقتصاد ـ رئیس کمیسیون فرش و صنایع‌دستی اتاق کرمان از برگزاری شب‌فرش کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، فخری الله‌توکلی، روز شنبه گذشته در جلسه‌ی کمیته فرش دستباف استان کرمان که با طرح مسائل و مشکلات از سوی تعدادی از فعالان فرش استان همراه بود، گفت: «جشنواره شب فرش استان در هشتم دی‌ماه با حضور پیشکسوتان و مسئولین در اتاق بازرگانی کرمان برگزار خواهد شد. در این برنامه، میهمانانی از بزرگان کشور و همچنین حضور رئیس محترم مرکز ملی فرش ایران را خواهیم داشت. این جشنواره برای تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان فرش برگزار می‌شود».

وی یادآور شد: «جوانان امروز نومید شده‌اند چرا که پیشکسوتان به آن‌ها می‌گویند کار در حوزه‌ی فرش فایده ندارد و عمر ما تباه شده است. باید این وضعیت را تغییر دهیم».

الله‌توکلی در بخش دیگری از سخنان خود، با انتقاد از فعالیت‌های جزیره‌ای در حوزه‌ی فرش افزود: «فعالان فرش کرمان با حمایت شرکت شهرک‌ها حضور پررنگ در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و مشهد داشتند و خوب هم درخشیدند. همه در یک سالن و در بهترین سالن بودند و برای ما افتخار بود که مدیراستان نمونه‌ی کشوری شد؛ ولی هیچ حمایتی از طرف دولت از فرش استان نشد».

وی اظهار کرد: «با همه‌ی مشکلاتی که وجود دارد فرش کرمان جایگاه خود را حفظ کرده است. دفتر رئیس اتاق بازرگانی تبریز با فرش کرمان تزیین شده است و در همه‌ی نمایشگاه‌های تهران بهترین فرشی که پشت سر مدیران شرکت‌ها بوده، از فرش‌های کرمان بوده است».

وی همچنین تصریح کرد که دولت نباید در حوزه‌ی فرش دخالت کند بلکه وظیفه‌ی دولت، سیاست‌گذاری است.