اختتامیه سیوهفتمین جشنواره فیلم فجر در کرمان برگزار شد

تقدیر از فعالان سینما در کرمان 

گروه فرهنگ‌وهنر – در مراسم اختتامیه‌ی سی‌وهفتمین جشنواره‌ فیلم فجر در کرمان، که عصر سه‌شنبه ۲۳ بهمن‌ماه برگزار شد، از فعالان سینمایی کرمان تقدیر به‌عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری فردای‌کرمان، در این مراسم که با هدایت امیر عابدین‌پور، دبیر سی‌و هفتمین جشنواره فیلم فجر در کرمان در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد از یدالله شادمانی، بازیگر توان‌مند سینما در سال‌های اخیر، تقدیر ویژه به عمل آمد که به دلیل حضور ایشان در تهران، ویدیوی پیام تقدیر و تشکر این بازیگر موفق شهدادی برای اطلاع حاضرین پخش شد.

همچنین از حسین امیری‌دوماری و پدرام پورامیری دو کارگردان فیلم «جان‌دار» تقدیر شد. این دو چهره‌ی جوان جشنواره‌ی امسال هردو از هنرجوهای هنرستان زیبای کرمان در سال‌های اخیر بوده‌اند، و با وجود سن کم در جشنواره خوش درخشیدند و نشان دادند که آینده‌ی روشنی پیش‌رو دارند.  محمدرضا کامیاب، فیلم‌بردار روزهای انقلاب در کرمان نیز از جمله افرادی بود که در این مراسم به‌طور ویژه مورد قدردانی قرار گرفت.

در ادامه، در بخشی از مراسم فیلم «بیست و سه نفر» به کارگردانی مهدی جعفری مورد تقدیر قرار گرفت. این فیلم در جشنواره فیلم فجر برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی شد و در کرمان به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران کرمانی برگزیده شد. فیلمی که به گفته‌ی امیر عابدین‌پور، دبیر جشنواره فیلم فجر در کرمان باعث شد «در شب اکرانش در سینما شهر تماشای کرمان، تمام ۴۰۰ صندلی سینما پر شود؛ در حالی‌که فروش بلیط‌ها نزدیک به ۵۲۰ بود. فیلمی که ۱۲۰ نفر روی صندلی پلاستیکی و یا به‌صورت ایستاده آن را تماشا کردند»!

در این مراسم احمد یوسف‌زاده نویسنده‌ی کتاب آن ۲۳ نفر، از آزادگان سرافراز این گروه، با اشاره به لوح تقدیری که در مراسم اختتامیه‌ی جشنواره فیلم فجر (در تهران) دریافت کرده بود، اعلام کرد؛ لوح خود را به مهدی میرزایی و حجّت دهقانی، دو فیلم‌ساز جوان اهل قلعه‌گنج اهداء می‌کند.

او در این‌باره گفت: «در فاصله‌ی ۶۰۰ کیلومتری ما، دو جوان هستند که در جنوب استان چراغ سینما را روشن نگه داشته‌اند و کارهایشان نیز خیلی عالی است. مهدی میرزایی و حجّت دهقانی دارند در دورترین نقطه‌ی استان یک گروه فیلم‌برداری به نام «ماهکان» را اداره می‌کنند و رسالت سینما را انجام می‌دهند که اتفاقاً آن دو در جشنواره‌های بسیاری مقام کسب کردند و مورد اقبال جامعه‌ی سینمایی نیز قرار گرفته‌اند.

من این لوح را به آقای علیزاده تحویل می‌دهم که به آن دو جوان برسانند».

گفتنی است احمد یوسف‌زاده در این مراسم، با اهداء لوح از سوی برگزارکنندگان جشنواره در کرمان مورد تقدیر قرار گرفت.

از جذابیت‌های دیگر مراسم حضور دو تن از بازیگران فیلم بیست‌وسه‌ نفر در کرمان بود.

گفتنی است در آغاز مراسم، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنان مهمی در خصوص مسائل و چالش‌های سینما در کرمان مطرح کرد.