یادداشت صاحب امتیاز و مدیر مسوول

هیچجا خانهی پدری نمیشود

سید نظام‌الدین نعمت‌الله‌زاده – سال قبل در چنین ایامی هنوز وجود پر برکت پیر و پیشکسوت رسانه‌ها را داشتیم؛ هرچند نحیف و ناتوان، اما بود. چراغ خانه‌ی پدری روشن بود و محلی برای تجمع خانواده و تشکیل محفل گرم دوستان و آشنایان بود. حالا می‌فهمم چرا هیچ‌جا خانه‌ی پدری نمی‌شود.

حالا اما دیگر او به دیار باقی شتافته، راهی که از آن هیچ گریزی نیست و نصیب همگان خواهد شد. هرچند یاد و نامش در دل ما و اصحاب رسانه و به استناد بزرگداشت با شکوهش در دل مردم دیار کریمان به نیکی ماندگار شده و ان‌شاء‌الله خواهد ماند.

از مهم‌ترین خواسته‌های این مرد نیکواندیش یکی تبدیل منزلش به فرهنگ‌سرایی آبرومند بود که به لطف حق و زحمات دوستان جامه‌ی عمل پوشید؛ و دیگری تداوم راه استقامت که آن هم با تلاش همکاران نشریه که پدرم آن‌ها را نیز فرزندان خود می‌دانست و خطاب می‌کرد، با قدم‌هایی استوار در این راه ناهموار و متاسفانه پر نشیب وفراز برقرار است.

بعد از پدر، به درخواست خواهران و برادران، و به نمایندگی ایشان مسئولیت صاحب‌امتیازی نشریه‌ی استقامت به عهده‌ی اینجانب نهاده شد که امیدوارم بتوانم این میراث معنوی را آن‌گونه که شایسته‌ی یک نشریه‌ی آبرومند، مستقل، و مردم‌نهاد است پاسداری کنم. هرچند سکاندار اصلی این مجموعه‌ی همکاران صدیق و زحمتکش و کم‌توقع در نشریه، به خصوص عزیزان فرهیخته جناب آقای محبی و جناب آقای لطیف‌کار می‌باشند، که با زحمات شبانه‌روزی خود این درخت کهنسال را جانی دوباره بخشیده، و در جامعه‌ی استانی بیشتر مطرح‌ نمودند. اعتقاد دارم روح پیر درگذشته، ناظر و قدردان این تلاش‌های مستمر بوده و از همگان راضی و خشنود است.

امیدوارم جایگاه مطبوعات و رسانه‌ها به همت زحمتکشان این عرصه و با حمایت بیشتر مسئولین امر، به جایگاه واقعی نزدیک‌تر شده و ان‌شاء‌الله شاهد ثمرات پربار و ارزشمند بالا رفتن نرخ مطالعه در کشور، به‌خصوص استان عزیزمان باشیم.

همچنین، امید دارم در سرانجام کار خوشنودی خداوند و رستگاری ما نصیب‌مان گردد.

آرزو دارم سال نو، سالی سرشار از موفقیت، شادکامی و بهروزی برای هم‌استانی‌های عزیز، مخاطبین استقامت و نیز همکاران محترم در نشریه‌ی استقامت باشد.

در انتها، خواسته‌ی قلبی من برای شما عزیزان این است:

سال ومال وفال وحال واصل ونسل وبخت وتخت

بادت اندر شهریاری برقرار و بر دوام

سال خرم، فال نیکو، مال وافر، حال خوش

اصل ثابت، نسل باقی، تخت عالی، بخت رام.