مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان خبر داد

افزایش تسهیلات مسکن روستایی تا سقف ۴۰ میلیون تومان

گروه اطلاع‌رسانی – مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: «در بحث حوادث، ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصدی و ۱۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت کردیم».

به گزارش استقامت، علی‌اکبر سلطانی‌نژاد در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام(ره)، اظهار کرد: «در استان پهناور کرمان، پنج‌هزار و ۶۳۸ روستا وجود دارد که دو هزار و ۷۹۷ روستا دارای جمعیتی بالای ۲۰ هزار خانوار است».

وی افزود: «استان کرمان از جمعیت روستایی مطلوبی برخوردار است و ۴۲ درصد جمعیت استان در روستا زندگی می‌کنند».

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان این‌که روستاهای بالای ۲۰ خانوار بیشتر در شرق و جنوب استان قرار دارند، گفت: «این روستاها در اولویت دریافت خدمات عمومی و دولتی هستند».

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای استان، بیان کرد: «در حوزه‌ی عمران روستایی و در قالب طرح هادی روستایی، کالبد روستاها، فضاهای معیشتی و مسکونی روستاها و نیازهای ساکنین آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است».

وی اظهار کرد: «در پایان برنامه پنجم، طرح هادی کلیه‌ی روستاهای بالای ۲۰ خانوار تهیه شد و با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت، تلاش کردیم روستائیان صاحب خانه شوند».

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از اجرای یک‌هزار و ۷۰۰ پروژه‌ی طرح هادی و بهسازی معابر در برنامه پنجم توسعه تاکنون خبر داد و گفت: «در سال ۹۷، ۵۰۰ پروژه در این مقوله با نگاه محرومیت‌زدایی اجرا شده و در سال جدید نیز برای ۵۵۰ روستا برنامه‌ریزی شده است».

وی با اشاره به صدور سند برای خانه‌های روستایی، خاطرنشان کرد: «با کمک ثبت اسناد سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ هزار سند تک برگ کادستری به روستائیان داده شده و تاکنون حدود ۱۵۰ هزار سند مسکن روستایی صادر شده است».

سلطانی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح توسعه‌ی پایدار مجموعه‌های روستایی، افزود: «این طرح از سال ۹۳ و با هدف کمک به معیشت و اشتغال روستائیان آغاز شد که تاکنون ۱۵ بخش تدوین و دو مورد آن تصویب شده که مبنا و ملاک فعالیت‌های اجرایی خواهد بود».

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با میراث فرهنگی استان خبر داد و بیان کرد: «بر اساس این تفاهم‌نامه، به روستاهایی که ظرفیت میراثی و گردشگری دارند کمک می‌کنیم تا گردشگری در این مناطق رونق بگیرد».

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در ادامه با بیان این‌که استان کرمان در بحث مسکن روستایی و مقاوم‌سازی منازل روستایی رتبه‌ی اول کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: «۶۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم هستند».

وی ادامه داد: «سقف تسهیلات ارزان‌قیمت در سال ۹۸ افزایش یافته و میزان آن به ۴۰ میلیون تومان رسیده است».

سلطانی‌نژاد خاطرنشان کرد: «همچنین سال گذشته با حضور دکتر نوبخت در جنوب استان، طرح احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی کلید خورد که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود».

وی همچنین با اشاره به پرداخت وام بلاعوض به ۱۶ هزار و ۷۳۶ واحد در مناطق حادثه‌خیز، گفت: «هر خانواده‌ی روستایی بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان و هر خانواده‌ی شهری بین ۱۱ تا ۱۳ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت کردند».

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان یادآور شد: «در بحث حوادث، ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصدی و ۱۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت کردیم».

وی خاطرنشان کرد: «در مجموع ۲۳۱ هزار و ۴۲۵ واحد شهری و روستایی تاکنون در استان مقاوم‌سازی شده است».

سلطانی‌نژاد افزود: «در بخش مسکن اقشار کم‌درآمد نیز ۱۵ هزار و ۳۵۰ واحد تا کنون ساخته شده که عمده‌ی آن‌ها در سال‌ها اخیر بوده است».