معاون فرهنگی شهرداری کرمان خبر داد

جشنوارۀ تابستان کرمان برگزار میشود

محمدعلی جوشایی از برگزاری جشنوارة «تابستان کرمان» در تابستان امسال خبر داد. به گزارش کرمانشهرآنلاین، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان در نشستی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی کرمان برگزار شد، با بیان این‌که شهرداری وظیفه دارد با استفاده از ابزار هنر برای ارتقای سطح زندگی شهروندان برنامه داشته باشد، گفت: اعتقاد داریم برای استفاده از ابزار هنر باید با دستگاه‌های تخصصی این حوزه هماهنگ باشیم. جوشایی افزود: برنامه‌های ما جنبة عام دارد و به هیچ‌وجه وارد حوزة تخصصی هنر نخواهیم شد. وی با اشاره به ویژه‌برنامة نوبهار کرمان گفت: «نوبهار کرمان» با همة نقاط قوت و ضعفی که داشت، تجربة خوبی بود و نشان داد اگر برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم، مردم استقبال خواهند کرد.

جوشایی افزود: اگر هدف‌گذاری و البته تبلیغات برنامه‌ها مناسب باشد و به مردم احترام گذاشته شود، برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی مخاطب خواهد داشت. وی با بیان این‌که شهرداری جایگاهی برای اجرای برنامه‌های تخصصی در حوزة هنر ندارد، گفت: شهرداری جایگاهی ندارد که محور برنامه‌های هنری قرار گیرد؛ بلکه باید با فراهم کردن زیرساخت‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری را تسهیل کند.

جوشایی به برخی برنامه‌هایی که برای جشنوارة «تابستان کرمان» در نظر گرفته شده نیز اشاره کرد و با بیان این‌که هنوز هیچ برنامه‌ای قطعی نشده است، گفت: هدف‌گذاری جشنوارة «تابستان کرمان»، اجرای برنامه‌های صبحگاهی ازجمله مسابقات ورزشی و ورزش‌ صبحگاهی و هم‌چنین برنامه‌های مختلف برای سلایق گوناگون در شب‌های تابستان امسال است. وی استفاده از ایام تابستان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری را مناسب دانست و گفت: جشنوارة «تابستان کرمان» می‌تواند طیف زیادی از برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری ازجمله برگزاری کنسرت بزرگ‌ موسیقی در استادیوم امام علی علیه‌السلام، جشنوارة کافه‌ون‌ها، جُنگ‌های شبانه، رژة خودروهای کلاسیک کشور، لیزرشو، جشنوارة دوقولوها وغیره را در بر بگیرد. جوشایی هم‌چنین بر استفاده از نظرات صاحب‌نظران و مدیران مؤسسات فرهنگی هنری برای اجرای هرچه بهتر جشنوارة «تابستان کرمان» تأکید کرد.

 

جشنوارة نوبهار کرمان اثرگذار بود

در ادامه، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به ویژه‌برنامه‌های «نوبهار کرمان» گفت: در ایام نوروز شاهد اجرای برنامه‌های خوب و اثرگذار توسط شهرداری کرمان بودیم. وحید محمدی افزود: در ایام نوروز تلاش کردیم در راستای اجرای برنامه‌های «نوبهار کرمان»، تسهیل‌گر باشیم. وی ادامه داد: در ایام تابستان نیز کمک می‌کنیم تا جشنوارة «تابستان کرمان» به بهترین شکل اجرا شود. محمدجواد ابراهیمی‌زاهد، نماینده ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان نیز در این نشست ضمن تأکید بر همکاری کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد با شهرداری برای اجرای هرچه بهتر جشنوارة «تابستان کرمان» گفت: در زمینة اطلاع‌رسانی و همراه کردن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جشنوارة «تابستان کرمان»، با شهرداری کرمان همراهی خواهیم کرد. زینب علی‌مهدی، نماینده بسیج هنرمندان کرمان هم با بیان این‌که بسیج هنرمندان، پل ارتباطی بین بسیجیان و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان است، گفت: بسیج هنرمندان از ظرفیت بالای نیروی انسانی برخوردار است؛ بنابراین، می‌توانیم از ایده‌های بسیجیان برای اجرای بهتر برنامه‌های جشنوارة «تابستان کرمان» بهره بگیریم.

ضرورت افزایش نشاط و شادابی

پرویز افزون، نماینده استانداری کرمان نیز با اشاره به جشنوار‌های «نوبهار کرمان» و «تابستان کرمان» گفت: یکی از بهترین کارها در شرایط فعلی، اجرای برنامه‌های مختلف در راستای افزایش نشاط و شادابی شهروندان است که معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان این نیاز را به‌درستی احساس کرده و در راستای آن تلاش می‌کند.

وی با بیان این‌که استانداری کرمان به‌عنوان هماهنگ‌کننده در راستای اجرای هرچه بهتر جشنوارة «تابستان کرمان» با شهرداری همکاری خواهد کرد، گفت: هم‌چنین در صورت امکان برای تأمین بخشی از هزینه‌های این جشنواره نیز کمک خواهیم کرد.