واکنش مدیر روابط عمومی شهرداری کرمان به حواشی کنسرت لیان:
بابت خطای سهوی عذرخواهی می‌کنم
حذف ساز «نی‌انبان » کار شهرداری نبود

گروه جامعه – مدیر روابط عمومی شهرداری کرمان درباره‌ی مخدوش شدن بنر تبلیغاتی گروه موسیقی «لیان» در شهر کرمان توضیح داد.
به گزارش خبرنگار فردای کرمان، شهرداری کرمان در راستای برگزاری جشنواره گردشگری ۲۰ تا ۲۰ از گروه موسیقی «لیان» دعوت کرده تا دو شب در کرمان برنامه داشته باشند. اگر چه اجرای این گروه در کرمان با استقبال گرمی از سوی شهروندان مواجه شد اما این رویداد فرهنگی بدون حاشیه هم نبود.
تصویری از تبلیغات محیطی گروه موسیقی «لیان» در فضای مجازی دست به دست شد که نشان می‌داد ساز «نی‌انبان» که در دست محسن شریفیان است، شطرنجی شده و قابل رویت نیست. این اتفاق با واکنش‌های اعتراضی زیادی از سوی مردم مواجه شد و محسن شریفیان نیز در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشت: «مدت زیادی منتظر صدور مجوز برگزاری کنسرت در کرمان بودم! در این استان هم مانند شیراز و بوشهر، اجرای «لیان» با بی‌مهری، ممنوع شده بود! حضور در کرمان را به بهانه‌‌ای شیرین از جنس فرهنگ و به شوق دیدار با علاقمندان موسیقی جنوب و ساز «نی‌انبان» مغتنم شمردم و دم از درد فروبستم! وقتی چیزی در گستره‌ی ملی همین مملکت ثبت می‌شود؛ مسئولین ذیربط در مقابل این‌گونه اقدامات، چه وظیفه‌ای دارند؟!
پ‌ن: این ساز در تاریخ ۹۴/۰۷/۲۴ با گستره‌ی جغرافیایی ملی به شماره‌ی ۷۸۳ به ثبت رسیده است».
در همین حال سیدرضا میرحسینی، مدیر روابط عمومی شهرداری کرمان به فردای کرمان گفت: «این خطا در تبلیغات گروه موسیقی لیان از سوی مجری برگزاری کنسرت رخ داده است».
وی افزود: «تنها در یکی از بنرهای تبلیغاتی این گروه که در چهارراه ۲۴ آذر نصب شده بود، ساز سنتی «نی‌انبان» مخدوش شده بود».
میرحسینی با بیان این‌که به محض اطلاع شهرداری، بلافاصله موضوع مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: «در بررسی انجام شده مشخص شد مخدوش کردن ساز «نی‌انبان» از سوی مجری برگزارکننده‌ی مراسم انجام شده و شهرداری هیچ اقدامی در این خصوص نداشته است».
وی گفت: «بلافاصله پس از مشخص شدن ماجرا، این بنر حذف و تبلیغات با ساز «نی‌انبان» در سطح شهر انجام شد».
مدیر روابط عمومی شهرداری کرمان ادامه داد: «شهرداری کرمان مطلقا اعتقادی به مخدوش کردن این ساز سنتی ارزشمند نداشته و ندارد زیرا اگر چنین دیدگاهی در شهرداری وجود داشت این کنسرت در کرمان برگزار نمی‌شد».
وی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری بر محتوای این تبلیغات نظارت نداشته است؟؛ گفت: «این تبلغ روی بیلبوردی نصب شده که در اختیار خود پیمانکار و مجری طرح بوده است».
میرحسینی خاطرنشان کرد: «نظارت بر محتوای تبلیغات محیطی از سوی اداره محترم ارشاد انجام می‌شود و اداره ارشاد هم هیچ مخالفتی با اکران ساز نی‌انبان نداشته است».
وی افزود: «از سوی شهرداری با آقای محسن شریفیان در این‌باره صحبت و توضیح داده شد که این اقدام مورد موافقت شهرداری نبوده و بنر مخدوش نیز جمع‌آوری شده است».
مدیر روابط عمومی شهرداری کرمان در خصوص متن گلایه‌ی منتشر شده در صفحه‌ی اینستاگرام شریفیان نیز گفت: «در پیگیری که ما داشتیم مشخص شد این متن توسط مدیر برنامه‌ی آقای شریفیان در اینستاگرام گذاشته شده است».
وی اظهار کرد: «بنده به نمایندگی از شهرداری کرمان برای این خطای سهوی که رخ داده از گروه محترم لیان و همه‌ی دوستداران موسیقی و هنرعذرخواهی می‌کنم».