مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

رتبة تکرقمی در کنکور نداشتیم 

پروین میرزاحسینی – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست خبری به مناسبت بازگشایی مدارس، درباره‌ی تهیه‌ی لباس فرم مدارس در استان و مشکلات این حوزه گفت: «پاسخگویی درباره‌ی لباس مدارس با آموزش و پرورش است اما در واقع خانواده‌ای که می‌خواهد فرزندش را به مدرسه بفرستد باید لباس او را تهیه کند».

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، احمد اسکندری‌نسب با بیان این‌که سازمان صمت مسئول تایید کیفیت پارچه‌ی فرم مدارس بود، گفت: «کارشناسی رنگ و کیفیت فرم مدارس به عهده‌ی آموزش و پرورش نبوده و ما فقط با توجه به ظرفیت تولیدی‌ها، مدارس را به آن‌ها معرفی کردیم». وی اظهار کرد: «ما باید نمونه‌ی فرم را در مدرسه نصب کنیم و خانواده از هر جا دوست دارد آن را تهیه کند اما در چند سال گذشته برای این‌که تولیدی‌های استان رونق بگیرد، در این خصوص تصمیماتی اخذ شد».

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: «زمان استانداری آقای رزم‌حسینی با همکاری عطا احمدی (خیّر مدرسه‌ساز) طرحی ارائه شد که فرم مدارس از تولیدی‌های استان تهیه شود تا اشتغال در استان شکل بگیرد و از طرفی به کارگاه‌هایی که در استان ایجاد شده کمک شود».

وی بیان کرد: «بر اساس این طرح، پارچه از دو منبع معتبر در اختیار تولیدی‌ها قرار گرفت اما متاسفانه چون متولی این کار چند حوزه بود منجر شد که تصمیم‌گیری‌ها به موقع اجرایی نشود».

اسکندری‌نسب یادآور شد: «کارخانه پشم‌بافی آسیا متعهد شد پارچه‌ی باکیفیت و لازم را به موقع در اختیار تولیدی‌ها قرار دهد و تولیدی‌ها با توجه با ظرفیتی که داشتند کار را انجام دهند».

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این‌که می‌پذیریم امسال نقص‌هایی وجود داشت، گفت: «در شهر کرمان بعضی تولیدی‌ها نتوانستند به تعهد خود عمل کنند اما باید کمک دهیم این نقص‌ها برطرف شود».

وی افزود: «تولیدی‌هایی که نتوانستند پارچه‌ی مورد نیاز را از کارخانه‌های آسیا یا فدک تهیه کنند قرار شد از کارخانه زرین اصفهان کمک بگیرند».

اسکندری‌نسب بیان کرد :«ظرف یکی دو ماه آینده نقص‌های این کار را رصد می‌کنیم». وی با بیان این که سازمان صمت مسئول تایید کیفیت پارچه بود، خاطرنشان کرد: «کارشناسی رنگ و کیفیت فرم مدارس به عهده‌ی آموزش و پرورش نبوده و ما فقط با توجه به ظرفیت تولیدی‌ها، مدارس را به آن‌ها معرفی کردیم».

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این‌که نیت خوبی است و به رونق اشتغال و اقتصاد استان کمک می‌کند، گفت: «باید ضعف‌ها را شناسایی کنیم تا در سال آینده برطرف شود».

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از تحصیل قریب ۳۴ هزار دانش‌آموز اتباع خارجه در مدارس استان خبر داد و افزود: «حمایت کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان در این زمینه بسیار کم است و فقط هفت مدرسه مخصوص اتباع در استان ساخته شده است».

وی گفت: «امسال حدود سه هزار نفر از فرهنگیان متقاضی نقل و انتقال بودند که دو هزار و ۲۰۰ نفر جابه‌جا شدند».

رتبه تک رقمی نداشتیم

وی درباره‌ی رتبه‌های کنکور دانش‌آموزان کرمانی در سال ۹۸ نیز اظهار کرد: «در کنکور سراسری امسال رتبه‌ی تک رقمی در استان نداشتیم اما رتبه‌های دو و سه رقمی زیاد داشتیم».

اسکندری‌نسب همچنین با بیان این‌که ۳۱۰ پروژه‌ی نیمه‌تمام ملی، استانی و خیرساز در آموزش و پرورش داریم، خاطرنشان کرد: «تلاش کردیم همه‌ی این پروژه‌ها فعال شوند و بنا داریم اول پروژه‌های نیمه‌تمام را کامل کنیم».

وی ادامه داد: «۱۴۰ پروژه‌ی جدید نیز در دستور کار قرار دارد.