در سالروز چهلمین روز حماسهی عاشورا رقم خورد

رستاخیز بزرگ اربعین در کربلا

گروه جامعه – چندسالی است رستاخیز بزرگ اربعین دوباره حب‌الحسین(ع) را در دل همه‌ی عاشقان به راه انداخته است و همگی مشتاق و شیفته پای در این راه می‌گذارند تا خود را به دیدار یار در سرزمین کربلا برسانند و پیاده مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی را به عشق اهل بیت(ع) و تجدید عهد و پیمان برای حفظ اسلام طی کنند.

این روزها اما هرجا که شیعیان باشند، بوی کربلا می‌دهد. بسیاری از دوستداران امام حسین(ع) برای عرض ارادت اما سر از پا نمی‌شناسند و راهی مدفن و بارگاه او می‌شوند. اگرچه زبان از توصیف این رویداد عاجز است، اما گاهی یک دل‌نوشته آن‌چنان نوری بر این اتفاق می‌تاباند که دل را به سمت خود می‌کشاند.

از این رو، توجه شما را به‌گوشه‌ای از دل‌نوشته‌ی خبرنگار ایرنا در ایلام که شاهد این توفان پیاده روی به سوی کربلاست جلب می‌کنم:

وقتی نام حسین(ع) به میان می‌آید دیگر این دل، قفس تنگ و تاریک سینه را نمی‌تواند برتابد و این پاها یارای ماندن ندارند، بی‌آنکه بخواهی ترا جاده می‌خواند و با کوله‌باری کوچک و محقر فارغ از همه‌ی دلبستگی‌های دنیا، فارغ از ماشین آخرین مدل و طلا و خانه، راهی دیدار یار می‌شوی.

این روزها اربعین رستاخیزی بزرگ و واقعه‌ای برای گردهمایی و کنگره‌ی باشکوه همه‌ی مسلمانان جهان مبدل شده است تا در عراق این سرزمین مامن عشاق کربلا، گرد هم بیایند و ندای یاری از حسین(ع) را سر دهند و فریاد مظلومان را به گوش همه برسانند.

بین دو حرم نقطه اتصال عاشق و معشوق می‌شود و لحظات ناب ارادت و بندگی ثبت می‌شود و هیجان و شوق زیارت وجودت را در بر می‌گیرد و این مسیر شاهراهی می‌شود برای نفوذ به تک تک سلول‌های تنت و آنگاه می‌توانی بهترین تصویر و ناب‌ترین لحظات را قاب کنی و زیباترین لحظه شکوه دیدار را در چشمان اشکبارت ثبت کنی.

اربعین که می‌رسد همه جا مملو می‌شود از عشق و مشتاقی، یکی در موکب‌ها خدمت می‌کند و این عشق و ارادت خویش را بی‌هیچ چشم داشتی برای زائران حرم یار پیشکش می‌کند و یکی دیگر طبابت می‌کند و آن دیگری خدمت و هر کسی می‌خواهد به هر طریقی گرد راه را از تن زائری بزداید و در این مسیر مرحمی باشد بر آلام و تاول های پای زائر آقا…

اربعین که از راه می‌رسد زیباترین واژه‌های عاشقی در ذهنت گل می‌کند و ناب‌ترین قصیده‌های مشتاقی در ذهنت چیده می‌شود و شیرین‌ترین غزل‌های عاشقانه از دیدار یار ورد زبانت می‌شود و تکرار می‌کنی یا حسین(ع) باز آمده‌ام….

اربعین رستاخیزی می‌شود برای گردهمایی همه انسان‌هایی که از واقعه کربلا گله دارند و به خونخواهی فرزند پیامبر پای در این بادیه گذاشته‌اند.

اربعین شور و شین حسینی است و عشق و عاشقی در همه لحظات ناب جاری می‌شود و باشد که همه کسانی که در این مسیر گام می‌گذارند با حرکت و رفتار و سکنات خویش پیرو واقعی حسین باشند و شعور و معرفت حسینی را با هدف حفظ و اتحاد مسلمانان به رخ جهان بکشند.