در شب فرهنگ و هنر انجمن نغمه ماندگار مطرح شد

فعالیت موسیقایی با طعم عکس و اطلاع رسانی 

گروه فرهنگ‌وهنر – شبی دیگر از شب‌های فرهنگ‌وهنر انجمن مردم‌نهاد نغمه ماندگار، شامگاه جمعه ۲۴ آبان‌ماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همراه با اجرای موسیقی، و اعلام ایجاد دو رخداد جدید در سازمان انجمن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استقامت، گروه عکاسی انجمن نغمه ماندگار با عضویت محمد خضری‌مقدم به عنوان مشاور دبیر عکاسی و مژده موذن‌زاده در سمت مدیریت گروه آغاز به کار کرد. موذن‌زاده در ایراد سخنرانی خود با تکیه بر قرابت و ادغام رسانه‌ها با یکدیگر، این حضور و همنشینی را موجب اعتلای فضای رشد و خلاقیت، تولید اثر با محتوای مشخص‌شده و ایجاد تفاهم و همکاری بین سازمان‌ها، دولت و مردم دانست و حضور در انجمن نغمه ماندگار را نه کاری منحصر به یک شخص و فرد، بلکه کاری گروهی و جمعی قلمداد کرد.

خضری‌مقدم نیز در صحبت‌های خود به وضعیت نامطلوب عکاسی کرمان به علت عدم حمایت دولت از این هنر و شرایط بد اقتصادی و لطمه به هنرهای تجسمی به خصوص بخش عکاسی اشاره کرد. وی وجود نهادهایی همچون انجمن نغمه ماندگار و فعالیت در آن‌ها را گامی برای بهبود وضعیت قلمداد کرد.

در بخش دیگری از این مراسم، کریم‌الدین نظام‌زاده با اعلام خبر راه‌اندازی سایت نغمه ماندگار گفت:«امید که سایت نغمه ماندگار قدم کوچکی در فرهنگ ثبت و مستندسازی به ویژه در جامعة فرهنگی و هنری و به خصوص موسیقی باشد، که فکر می‌کنم در کرمان به شدت به آن نیاز داریم. وی افزود: متاسفانه وقتی اسم پیشکسوت‌هایمان را در گوگل جست‌وجو می‌کنیم، گاهی اوقات اطلاعات دقیقی وجود ندارد. امید که این سایت شروع حرکتی باشد و در دیگر نهادها تداوم داشته باشد».

گفتنی است، در این مراسم مینا وهابی به اجرای پیانو کلاسیک، امید عبدالکریمی و مینا وهابی به آوازخوانی و اجرای پیانو؛ پویا بنی‌اسدی و امید مقیمی‌نژاد به اجرای ویلن و تمبک و جواد مدواری و خسرو مدواری به اجرای سه‌تار و تمبک پرداختند. همچنین در این شب فرهنگ و هنر، حمید ایلاقی و حامد حسین‌خانی به شعرخوانی پرداختند.