در شورای معادن استان کرمان مطرح شد

انتقاد مجدد استاندار از دستگاههای اجرایی

گروه اقتصاد – استاندار کرمان در جلسه‌ی شورای معادن استان بار دیگر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در استان را زیر سوال برد. او تاکنون بارها و بارها در جلساتی از جمله پنجره واحد سرمایه‌گذاری و شورای معادن انتقاداتی از این دست را مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار فردای کرمان، محمدجواد فدایی روز شنبه شانزدهم آذرماه، در این جلسه گفت: «در جلسات همواره با مصادیقی روبه‌رو می‌شویم که دستگاه اجرایی سرعت عمل لازم را ندارند؛ مدیران کمک کنند این مصادیق بررسی شود تا بتوانیم اشکالات را رفع کنیم».

وی بیان کرد: «سه معدن درخواست اکتشاف دارد اما محدوده‌ها با طرح‌های اقتصادی، تداخل دارد و پیشنهاد کارشناسی این است که با توجه به این‌که حقی برای کسی ایجاد نشده، حریم کاهش داده شود تا تداخل رفع شود».

وی درباره‌ی تداخل یک محدوده‌ی شن و ماسه با محدوده‌ی معدنی و طولانی شدن روند رسیدگی به این موضوع، افزود: «هر جلسه یکی دو مصداق از عملکرد بد دستگاه‌های اداری می‌بینیم و هیچ‌کس نیست که این مصادیق را توضیح دهد تا مشخص شود مشکل از کجاست».

فدایی ادامه داد: «یا اشکال از متقاضی است، یا از قانون و یا از سیستم اداری؛ یک‌دفعه باید این مصادیق توضیح داده شود تا مشخص شود اشکال مربوط به کدام قسمت است».

وی تاکید کرد: «برای جلسه‌ی آینده موضوع توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه بررسی شود تا مشخص شود اشکال مربوط به کدام قسمت است که موضوع چهار سال معطل مانده است».

استاندار کرمان یادآور شد: «در جریان بحث‌هایی که داشتیم و در جلسات دیگر نیز به همین شکل است که با مصادیقی روبه‌رو می‌شویم که دستگاه اجرایی سرعت عمل لازم را ندارند».

وی خاطرنشان کرد: «مدیران کمک کنند این مصادیق بررسی شود تا بتوانیم اشکالات را رفع کنیم».

فدایی ادامه داد: «این‌که معدنی چهار سال و نیم معطل مانده و نتوانسته موافقت‌ها را اخذ کند یا شش ماه شورای معادن استان مصوبه‌ای نداشته که به شورای عالی معادن کشور ارسال شود پذیرفته نیست».

وی افزود: «اگر بخواهیم به این موارد توجه نکنیم و این اشکالات را رفع نکنیم، این توسعه‌نیافتگی کماکان ادامه خواهد یافت».

به گزارش فردای کرمان در این نشست به مشکل تداخل محدوده‌ی برخی طرح‌های اقتصادی با محدوده‌های معدنی و نیز بررسی طرح تداخل بیمارستان سرای سالمندان با معدن مرمریت باب‌کمال مورد بررسی قرار گرفت.