در پی سرقت کابل مخابرات؛

تلفن روستای «پایسیب» ۵ ماه قطع است!

گروه جامعه ـ حدود پنج ماه است که کابل مخابرات روستای پای‌سیب در شهرستان کرمان به‌سرقت رفته و تلفن ساکنان این روستا قطع شده است؛ پیگیری‌های شورای روستا اما برای وصل تلفن به نتیجه نرسیده است. این روستا در فاصله‌ی ۶۰ کیلومتری شهر کرمان و در مسیر چترود به روستای سردر قرار گرفته‌اند و حدود ۱۶۰ نفر جمعیت و ۵۰ خط تلفن دارد.

علی‌اصغر احمدی، رئیس شورای روستای پای‌سیب و ده‌زرگر، دو روستایی که در دو طرف یک رودخانه واقع شده‌اند، با اعلام این خبر به «فردا‌ی‌کرمان» گفت: «در این مدت که کابل مخابرات به سرقت رفته است، پیگیری زیادی کردیم. به مخابرات استان مراجعه کردیم، ما را به مخابرات کنار استانداری کرمان فرستادند. آنجا هم مدام امروز و فردا می‌کنند و کاری انجام نمی‌شود».

او با بیان این‌که آخرین پیگیری‌ام امروز (یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه) بوده است، افزود: «به من گفتند که کابل نداریم!». وی درباره‌ی این‌که آیا امروز وعده‌ای برای وصل تلفن هم داده شد؟ گفت: «خیر. زمانی را مشخص نکردند و فقط گفتند هر زمان کابل رسید به روستای شما می‌آییم!».

او اظهار کرد: «روستای ما حدود ۱۶۰ نفر جمعیت و ۵۰ خط تلفن دارد که تلفن‌ها پنج ماه است قطع شده و مردم روستا با مشکل مواجه هستند».

احمدی از مسئولان استان خواست تا به این مشکل روستا رسیدگی کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که به‌جز این، روستا با چه مشکلاتی مواجه است؟ توضیح داد: «جاده‌ی دسترسی به روستا مشکلاتی دارد و خاکی است و چندین سال است که پیگیری کرده‌ایم تا آسفالت شود و با وجود این‌که دو ماه پیش پیمانکار آن معلوم شد، هنوز اقدامی برای آن انجام نشده است».

رئیس شورای روستای پای‌سیب و ده‌زرگر افزود: «همچنین، تیرهای برق روستا چوبی هستند و هر لحظه امکان شکستگی و سقوط آن وجود دارد. حدود یک ماه پیش که برف شدیدی در روستا بارید، تیر چراغ‌برق آتش گرفت و داخل خانه‌ی مردم افتاد. خوشبختانه این حادثه خسارت زیادی نداشت ولی تیرهای برق این روستا بسیار خطرآفرین شده‌اند».

احمدی با بیان این‌که شغل اکثر مردم روستا کشاورزی و دامداری است، اظهار کرد: «مردم روستا به‌دلیل این‌که امکانات نداریم مهاجرت کرده‌اند و خیلی از آنها می‌گویند اگر روستا مدرسه داشت برمی‌گشتیم. در روستای ما یک مدرسه‌ی خیلی بزرگ وجود دارد ولی معلم ندارد. برای همین، کسانی که فرزندشان دانش‌آموز است، مجبورند در ایام مدرسه به کرمان یا چترود بروند و در تابستان مجدد به روستا برگردند».

وی البته از این‌که سال گذشته روستا گازکشی شد، از مسئولان قدردانی کرد و خواستار حل دیگر مشکلات روستا شد.