رئیس اتحادیه صنف میدانداران کرمان:

برای ایام نوروز کمبود میوه نداریم

گروه اطلاع‌رسانی – رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران کرمان گفت: «خرید سیب برای تامین میوه شب عید انجام شده و پرتقال نیز در حال انجام است».

به گزارش خبرنگار استقامت، آقای علی کاظمی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین میوه شب عید، بیان کرد: «تاکنون سیب به صورت کامل وارد کرمان شده و در حال حاضر بیش از ۶۰۰ تن سیب در سردخانه‌های کرمان و سیرجان دپو شده است».

وی با بیان این‌که یک‌هزار و ۴۰۰ تن پرتقال باید برای عرضه تا شب عید خریداری شود، ادامه داد: «تاکنون بیش از ۶۰۰ تن پرتقال خریداری و وارد کرمان شده و بخش دیگری نیز به زودی وارد کرمان خواهد شد». رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران کرمان اضافه کرد: «خرید پرتقال به تازگی شروع شده و روزانه در حال خرید و بارگیری هستیم و تا شب عید این میوه تامین می‌شود».

وی افزود: «پرتقال والنسیا از جیرفت تامین می‌شود و سیب هم از اشنویه ارومیه خریداری شده است». کاظمی با اشاره به افزایش قیمت پرتقال در روزهای اخیر، توضیح داد: «از سایر شهرها مانند شیراز و اصفهان برای خرید پرتقال به جیرفت آمده‌اند و این افزایش تقاضا سبب بالا رفتن قیمت‌ها شده است».  وی گفت: «شیراز امسال پرتقال کمبود دارد و به همین دلیل مباشرین تامین به مشکل برخوردند که امیدواریم بتوانند به قول‌شان عمل کنند». رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران کرمان اظهار کرد: «برداشت پرتقال والنسیا تازه شروع شده و امکان خرید آن زودتر فراهم نبود».

وی خاطرنشان کرد: «در حمل‌ونقل میوه مشکلی نداریم و سعی می‌کنیم خودرو را تامین کنیم».

کاظمی درخصوص تامین نقدینگی برای خرید میوه شب عید نیز گفت: «به دلیل این‌که در پایان سال هستیم هیچ بانکی وام و تسهیلات پرداخت نمی‌کند و علیرغم این‌که ما را به بانک معرفی کردند نتوانستیم از این تسهیلات استفاده کنیم در نتیجه سعی می‌کنیم با رایزنی کار را پیش ببریم تا خرید میوه به صورت کامل انجام شود». وی با اشاره به کیفیت میوه‌های شب عید بیان کرد: «کیفیت سیب خریداری شده مرغوب و از نظر طعم بسیار خوب است و پرتقال را هم سعی می‌کنیم با کیفیت خوب خریداری کنیم». رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران کرمان یادآور شد: «ما مباشر توزیع هستیم اما ورود کردیم تا میوه‌ی خوبی برای کرمان خریداری شود».

وی با بیان این‌که روزانه بیش از ۱۰۰ تن بار میوه و صیفی‌جات وارد میدان کرمان می‌شود، افزود: «در حال حاضر تقاضا و خرید در بازار بسیار کاهش یافته و تقریبا ۵۰ درصد افت داشته است».

کاظمی در خصوص احتمال افزایش قیمت میوه در بازار، گفت: «کمبود میوه نداریم و شاید قیمت نیز زیاد تغییر نداشته باشد».  وی با بیان این‌که بعد از شیوع کرونا مقداری خرید میوه افزایش داشته، اضافه کرد: «افزایش خرید سبب بالا رفتن قیمت برخی اقلام مانند سیر و لیموشیرین شده است».

رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران کرمان با اشاره به افزایش قیمت پرتقال خاطرنشان کرد: «افزایش قیمت پرتقال ارتباطی با کرونا ندارد و بیشتر به دلیل افزایش تقاضا برای خریدهای شب عید است».