با حکم شهردار کرمان؛

«جوشایی» دبیر ستاد صد سالگی شهرداری شد

گروه جامعه – شهرداری کرمان امسال صد ساله می‌شود و شهردار تصمیم دارد تا این مناسبت را با برگزاری مراسم و برنامه‌هایی ویژه گرامی بدارد. سیدمهران عالم‌زاده امروز «محمدعلی جوشایی» معاون سابق فرهنگی خود را به‌عنوان «دبیر ستاد رویداد صدسالگی شهرداری کرمان» منصوب کرد و در متن حکمی که به او داد، درباره‌ی انتظاراتی که از این ستاد می‌رود توضیح داد. در بخشی از این توضیحات، شهردار کرمان، علاوه بر تاکید بر «ارزیابی انتقادی و آسیب‌شناسانه‌ی یک قرن مدیریت شهری در کرمان»، از جوشایی خواسته تا نظر «تک‌تک اعضای شورای شهر کرمان» را درباره‌ی این برنامه‌ها بگیرد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، در حکم سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان به جوشایی آمده است: «همان‌گونه که مستحضرید سال در پیش‌ رو در آستانه یک‌صدسالگی شهرداری کرمان قرار داریم و امسال نهاد شهرداری کرمان عملا یک‌صدساله خواهد شد. یک‌صدسالگی شهرداری کرمان بهانه‌ی مناسبی است برای پرداختن به موضوع یک قرن مدیریت شهری به شیوه مدرن در کلان‌شهر کرمان؛ به همین جهت، در نظر است با راه‌اندازی ستادی تحت عنوان «گرامیداشت یک‌صدسال مدیریت شهری نوین در کرمان»، ضمن پاسداشت تلاش‌ها و کوشش‌های یک قرن کارگران، کارشناسان، مهندسان و مدیران شریف شهرداری کرمان و شهرداران سابق، این دورۀ نسبتا طولانی اداره‌ی شهر کرمان با ساختار دیوان‌سالاری فعلی مورد ارزیابی و سنجش دقیق کارشناسان و صاحب‌نظران شهری قرار گیرد».

در بخش دیگری از این حکم، شهردار خطاب به  دبیر ستاد رویداد صدسالگی شهرداری کرمان نوشته است: «بدیهی است برگزاری شایسته‌ی ویژه‌برنامه‌ی یک‌صدسالگی شهرداری کرمان در قالب یک رویداد فاخر ملی آن‌چنان که در خور شان نهاد شریف شهرداری کرمان باشد، اولین ماموریت جنابعالی و ستاد مذکور خواهد بود».

شهردار ادامه داده است: «طبعا رویداد فوق حضور همه‌ی بخش‌های ذی‌مدخل در این حوزه را مطالبه کرده و به همین دلیل، لازم است ستاد مذکور در اسرع وقت و با حضور و مشارکت کلیه‌ی مجموعه‌های مرتبط شکل گرفته و با برگزاری جلسات هم‌اندیشی نسبت به جلب و جذب نقطه‌نظرات صاحب‌نظران و کارشناسان اقدام کنید».

شهردار در ادامه، اولویت‌های دیگری را متذکر شده است: «لازم است با شورای محترم شهر کرمان هماهنگی لازم به‌عمل آمده و نظرات تک‌تک اعضای محترم اخذ شود. همچنین، پیش از برگزاری رویداد یک‌صدسالگی شهرداری کرمان، مستندات مرتبط با اهم رویدادهای یک قرن مدیریت شهری در کرمان جمع‌آوری شود و گزارش یک‌صدسال مدیریت شهری در شهر کرمان در قالب‌های گوناگون نظیر مستندهای مکتوب، صوتی و تصویری ارائه شود».

در ادامه‌ی این متن آمده است: «مطلوب است موضوع ارزیابی انتقادی و آسیب‌شناسانه‌ی یک قرن مدیریت شهری در کرمان نیز با مشارکت نهادهای علمی و دانشگاهی نظیر اندیشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌های کرمان و خارج از کرمان به شکل ویژه و در قالب کارگروهی ذیل ستاد مذکور مد نظر قرار گیرد و نتایج به شکل کارگاهی برای مدیران مرتبط ارائه شود».

شهردار کرمان چهارمین اولویت را این‌گونه تعریف کرده است: «لازم است تنظیم و تدوین پروپزال دقیق و عملیاتی ایجاد موزۀ شهرداری کرمان نیز با مشارکت و هم‌اندیشی با صاحب‌نظران این امر مد نظر قرار گرفته و به شکل منسجم در قالب یک کمیته فرعی ذیل ستاد مذکور پیگیری و به اینجانب ارائه شود».

در ادامه‌ی این متن آمده است: «نهاد شهرداری کرمان ماهیتا مجموعه‌ای مردمی است و این موضوع اقتضاء می‌کند تا رویداد گرامیداشت یک قرن مدیریت شهری در کرمان علاوه بر نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی، رویدادهای مردمی را نیز مورد توجه قرار دهد … طبیعتا جلب و جذب گروه‌های مختلف هنری و فرهنگی برای دربرگیری هرچه بیش‌تر اقشار مختلف، در این زمینه موثر خواهد بود».

خلاقیت و نوآوری در فرم و محتوای برنامه‌ها، جلب و جذب مشارکت نهادهای ملی حوزه‌ی مدیریت شهری، مستندسازی فرآیندها در بخش‌های مختلف از برگزاری رویداد و ارائه‌ی مشاوره، هماهنگی و تطابق برنامه‌های قابل ارائه از سوی معاونت‌های شهرداری برای پیشگیری از هرگونه اقدام موازی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.