شهردار کرمان:

هتل بام‌کرمان در مرحلۀ تایید از سوی میراث‌فرهنگی است

 

گروه جامعه: شهردار کرمان درباره‌ی آخرین وضعیت پروژه‌ی بام کرمان گفت که هتل بام‌کرمان در مرحله‌ی تایید نقشه‌ها از سوی میراث‌فرهنگی کشور است اما عملیات محوطه‌سازی و کاشت درخت در بالای کوه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، سیدمهران عالم‌زاده، اول تیرماه در نشست خبری افزود: «پروژه‌ی تله‌کابین هم به‌دلیل کرونا، مدتی با تعطیلی مواجه شد و از برنامه‌ی زمان‌بندی عقب ماند اما اکنون فعال شده و تا پایان مهرماه امسال قرار است به بهره‌برداری برسد».

شهردار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به خبرنگاران درباره‌ی تاثیر افزایش قیمت پروانه‌ها بر افزایش قیمت ملک در شهر گفت: «قیمت ملک، تابع قیمت بازار است و ربطی به قیمت پروانه ندارد ولی قیمت پروانه، تابعی از قیمت ملک است. بخشی از افزایش قیمت پروانه، دفترچه کارشناسی اداره دارایی بود که براساس آن مالیات اخذ می‌شود و هیات وزیران به شورا و شهرداری ابلاغ کرده، اگر ایرادی هست بخشی از آن به هیات دولت و امور مالیاتی ارتباط دارد».

وی درباره‌ی عدم توزیع عادلانه‌ی امکانات در شهر نیز اظهار کرد: «ما در این مدت سعی کردم در راستای رفع بی‌عدالتی در عمران شهری اقدام کنیم و برای همین، به مناطق چهار و یک که توسعه‌ی کمتری دارند توجه زیادی داشته‌ایم. اگر به مناطق کم برخوردار توجه نکنیم، مهاجرت درون شهری رخ می‌دهد و این جابه‌جایی از لحاظ فرهنگی هم به صلاح شهر نیست. بنابراین سعی می‌کنیم خدمات به مناطق برسانیم تا این اتفاق رخ ندهد».

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شهرداری تراکم‌فروشی می‌کند؟ اظهار کرد: «اینکه در یک کوچه چند طبقه بسازیم، طرح تفصیلی مشخص می‌کند. شهرداری مجری این طرح است و دولت و حاکمیت که نقش اصلی در کمیسیون ماده ۵ دارند بر این تراکم نظارت دارند تا در حد مجاز رخ بدهد و شهرداری فقط یک عضو در کمیسیون است و نمی‌تواند تاثیرگذاری زیادی داشته باشد».

عالم‌زاده درباره‌ی وضعیت پیاده‌روها در شهر نیز گفت: «پیاده‌روها مربوط به شهرداری است و کسی نباید در آن کاری بکند. ما با مشارکت شهروندان، در حال اصلاح پیاده‌روها هستیم. اگر کسی تغییری در پیاده‌رویی داده اجراییات شهرداری باید برخورد کند و چون تخلفات در شهر زیاد است ممکن است این اتفاقات رخ دهد و کمتر رسیدگی شود ضمن اینکه پیاده‌روها در حال همسطح‌سازی با یک نوع مصالح در حال انجام است و خط ویژه‌ی نابینایان نیز در آن اجرا می‌شود».

وی درباره‌ی مسیر گردشگری شهر هم اظهار کرد: «این مسیر، از میدان شورا شروع می‌شود و به میدان ارگ می‌رسد و سپس از بازار به میدان مشتاق و خیابان زریسف و پارک گردشگری در کنار گنبد جبلیه می‌رسد». وی افزود: «این مسیر طراحی شده و در معاونت شهرسازی در حال کار بر روی آن هستند تا نهایی شود».