شهردار کرمان در پاسخ به فردای‌کرمان مطرح کرد

ضوابط نماهای شهری معطل کمیسیون ماده ۵

 

گروه جامعه – هفته‌ی گذشته، رضا ناصری، دانشجوی دکترای معماری، از اینکه به‌کارگیری نمای معابد رومی و یونانی در ساختمان‌ها در شهر کرمان در حال گسترش است از شورای شهر انتقاد کرد که چرا بر این اتفاق بد، چشم بسته‌اند؟ شهردار کرمان در پاسخ به فردای‌کرمان در این‌باره توضیح داد که آیین‌نامه‌ای درباره‌ی ضوابط سیما و منظر شهری کرمان تهیه کرده‌اند اما یک سال و نیم است که کمیسیون ماده ۵ آن را ابلاغ نمی‌کند. سیدمهران عالم‌زاده وعده داد که با ابلاغ و اجرای این آیین‌نامه، استفاده از این نوع نماها ممنوع و مشکل حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، وی در توضیح بیش‌تر در این‌باره گفت: «حدود دو سال پیش آیین‌نامه‌ای برای ضوابط سیما و منظر شهری تنظیم کردیم. این کار در چارچوب اختیارات کمیسیون ماده ۵ است و اصلا در حوزه‌ی اختیارات شورای شهر نیست».

وی با بیان اینکه کمیسیون باید ضوابط را مصوب کند و شهرداری اجازه‌ی اجرای آن را داشته باشد، افزود «اما متاسفانه بیش از یک و نیم سال است که در کمیسیون ماده ۵ مانده و ابلاغ نشده است».

عالم‌زاده گفت:  از آقای دکتر موسوی، معاون محترم عمرانی استاندار محترم که مسئول این کمیسیون هستند همین‌جا خواهش می‌کنیم زودتر این آیین‌نامه را تعیین‌تکلیف و ابلاغ کنند. اگر این آیین‌نامه اجرا شود، استفاده از این نوع نماها ممنوع و مشکل نما در شهر، در جریان یک پروسه‌ی چند ساله حل می‌شود».