سخنگوی علوم‌پزشکی کرمان:

حال عمومی استاندار و معاون او خوب است

 

گروه جامعه – سخنگوی علوم‌پزشکی کرمان در پاسخ به فردای‌کرمان گفت که حال عمومی استاندار و معاون سیاسی و امنیتی او که هفته‌ی گذشته اعلام شد به کرونا مبتلا شده‌اند خوب است و هر دو نفر، در ایزوله‌ی خانگی به سر می‌برند. دکتر مهدی شفیعی که چهارشنبه‌ی گذشته، درباره‌ی وضعیت ابتلای دکتر بصیری اظهار بی‌اطلاعی کرده و از این بابت از سوی برخی مورد انتقاد قرار گرفته بود، امروز یادآوری کرد که روزانه چند صد نمونه‌ی مشکوک به کرونا در استان آزمایش می‌شود و از همه‌ی گروه‌ها هم در بین این افراد هستند و قرار نیست او به عنوان سخنگو، از نتیجه‌ی تست همه‌ی افراد اطلاع داشته باشد.

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، شفیعی، روز شنبه هفتم تیرماه، در توضیح بیش‌تر در این‌باره اظهار کرد: «خوشبختانه حال عمومی استاندار محترم و دکتر بصیری معاون محترم ایشان خوب است و براساس ضوابطی که افراد مبتلا به بیماری باید چند روزی در منزل ایزوله شوند، در حال طی دوره‌ی درمان خود هستند و امیدوارم به زودی بهبودی کامل حاصل شود و به مسئولیت خود برگردند».

وی سپس افزود: «درباره‌ی نظری که چند روز پیش درباره‌ی بیماری دکتر بصیری دادم باید بگویم که قرار نیست من از تست همه‌ی افراد اطلاع داشته باشم. روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ تست در استان و در حوزه‌ی علوم‌پزشکی کرمان، ۳۰۰ تا ۴۰۰ نمونه‌گیری می‌شود که از همه‌ی گروه‌ها هستند. اگر جایی اطلاعاتی حاصل شود و لازم باشد اطلاع‌رسانی کنیم، این کار را انجام می‌دهیم. اما از آنجا که اسرار بیماران محرمانه است، همکاران پزشک ما هم آن را رسانه‌ای نمی‌کنند. ولی کسانی که از مسئولان یا کارمندان هستند، خودشان اطلاع‌رسانی می‌کنند تا اطرافیان آن‌ها هم مورد بررسی قرار گیرند. روز چهارشنبه و آن لحظه که این سوال را از من پرسیدید که تست دکتر بصیری مثبت شده یا نه؟ واقعا به‌طور دقیق مطلع نبودم و نیازی هم نیست به عنوان سخنگو، از همه‌ی کسانی که تست‌شان مثبت می‌شود، اطلاع یابم. گاهی موارد شخصی به من اطلاع داده نمی‌شود و لزومی هم ندارد این اتفاق بیفتد».