ویژه نامه اولین همایش انجمن دوستداران دانشگاه: شماره ۴۶۱
461.1
 
           شرح سوز دل به روایت ارکستر خواجوی کرمانی
 
قدردانی از مدافعان سلامت با کنسرت مجازی در کاروانسرای گنجعلی‌خان؛‌
شرح سوز دل به روایت ارکستر خواجوی کرمانی
گروه جامعه: شامگاه دوشنبه، صدای ساز و موسیقی، آسمان بافت تاریخی کرمان را پر کرد و رسید تا خانه‌های مردمانی که شش ماه است کرونا نمی‌گذارد دور هم جمع شوند.

 همه‌ی شهر خالی و اعضای ارکستر تازه‌تاسیس خواجوی‌کرمانی در دل کاروانسرای گنجعلی‌خان ساعتی به احترام کادر بهداشت و درمان نواختند و خواندند. این کنسرت که با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمان و بنیاد فرهنگی ایرج بسطامی برگزار شد، مجازی بود.

سرپرستی این ارکستر را سهیل حسنی‌سعدی برعهده داشت، رهبر ارکستر میرامیر میری بود و خوانند وحید تاج. به گفته‌ی حسنی‌سعدی، ۹۰ درصد نوازندگان این ارکستر بومی و اهل کرمان هستند.

در این کنسرت ۹ قطعه اجرا شد و با سرود «ای ایران، ای مرز پرگهر» به پایان رسید.

این برنامه برای قدردانی از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان برگزار شد و وحید تاج در بین اجراهای خود، به نقل از یکی از مسئولین دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت که کادر درمان بریده‌اند و شرایط بر آن‌ها سخت است و آن‌ها با مرگ هر بیمار کرونا، می‌گریند. خود او نیز گریست و از مردم خواست تا کرونا را جدی بگیرند و نگذارند وضع از این که هست بدتر بشود.

این کنسرت به‌دلیل شیوع کرونا، بدون حضور تماشاگر و از طریق آپارات و اینستاگرام برگزار شد و اعضای آن نیز، به‌جز خواننده، همگی در تمام طول اجرا، ماسک بر صورت داشتند.

شهردار کرمان قبل از شروع کنسرت، با قدردانی از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا، گروه ارکستر خواجوی‌کرمانی را یکی از سرمایه‌های معنوی کرمان دانست.

 
   
 

 
 
  تمامی حقوق این وب سایت متعلق به هفته نامه «استقامت» کرمان است. طراحی و اجرا: محسن رضوانی