استاندار تنها رفت

محسن جلال‌پور: «محمدجواد فدائی برای کرمانی‌ها استاندار خوبی بود اما در دشوارترین زمان ممکن مسئولیت گرفت. نمی‌دانم اگر در آبان ۱۳۹۷ فردی دیگر به جای او انتخاب می‌شد چه عملکردی داشت اما می‌دانم در مقطعی دیگر، زحمات و تلاش‌های دکتر فدائی می‌توانست نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

او را از دهه‌ی ۶۰ می‌شناسم. استاد من بود و از او درس «تعادل» و «دینامیک» و«گرانیگاه» آموختم. انسانی شریف، پاک و بسیار قابل احترام که در تمام این سال‌ها سالم و پاک‌دست زندگی کرده و بعید می‌دانم کسی بتواند درباره‌ی سلامت ایشان شبهه‌ای مطرح کند.

اما چه کنیم که نظام اداری ما به جایی رسیده است که آدم‌های سالم را به سختی تحمل می‌کند و آدم‌های سالم نیز نمی‌توانند به راحتی این ساختار را تحمل کنند.

فدائی تنها آمد و تنها استانداری را ترک کرد؛ وقتی آمد که استانداری کرمان پنج ماه بدون سکاندار بود و زمانی می‌رود که شش ماه بیش‌تر از عمر این دولت باقی نمانده است.

وقتی می‌خواست مسئولیت بپذیرد نظرم را خواست؛ مخالفت کردم اما امروز که می‌رود کسی از کسی نظر نخواسته و احتمالا کسی از خود او هم نظر نخواسته.

فدائی در استانداری کرمان تنها بود و تنهایی را می‌شد در صحبت‌هایش فهمید. حتی ما که قرار بود کمکش کنیم، آن‌قدر غرق در مشکلات خود شدیم که نتوانستیم به یاری‌اش بشتابیم.

به محمدجواد فدائی که همیشه برای من حکم استاد را دارد خسته نباشید می‌گویم و باز هم دوست دارم سر کلاس‌هایش بنشینم تا برایم از «مقاومت» و «خستگی فلزات» بگوید».

*این یادداشت در کانال تلگرامی جلال‌پور، رئیس سابق اتاق‌های بازرگانی کرمان و ایران منتشر شده است.