معاون سیاسی وزیر کشور:

تغییر مدیران امری طبیعی است

 

گروه جامعه – معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه جابه‌جایی در مدیریت‌ها یک امر طبیعی است، از تلاش‌های فدائی در استانداری کرمان قدردانی کرد و با بیان اینکه زینی‌وند استاندار جدید کرمان ذهنی فعال دارد و کوشا و باانگیزه است، گفت که در حال حاضر، اولویت‌های کشور، اقتصاد، امنیت و سلامت هستند و همه‌ی مدیران باید در این چارچوب عمل کنند.

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، جمال عُرف عصر یکشنبه ۲۵ آبان‌ماه در مراسم تودیع و معارفه‌ی استاندار کرمان در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: «بنده در وزارت کشور با دکتر فدائی آشنایی‌هایی داشتم. چند ویژگی برجسته در ایشان دیدم؛ بسیار انسان با ادب و با اخلاق بودند و در هیچ جلسه‌ای صدای ایشان بلند نشد و با آرامش و استدلال مسائل را دنبال می‌کردند. استاد تمام دانشگاه هستند و سوابق اجرایی خوبی دارند».

وی با بیان اینکه جابه‌جایی در مدیریت‌ها، یک موضوع طبیعی است، از زحمات استاندار سابق قدردانی کرد و افزود: «اصراری که اواخر ایشان برای کناره‌گیری داشتند خیلی موثر بود و باعث شد این تغییر رخ بدهد. افراد مختلفی برای جایگزینی مطرح بودند که دکتر زینی‌وند انتخاب شدند».

عرف با اشاره به سوابق زینی‌وند در مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: «عملکرد ایشان در سیستان‌وبلوچستان و یزد نشان داد ذهنی فعال دارند و کوشا و باانگیزه هستند و با ورود ایشان، که متولد سال ۱۳۵۱ هستند، ۱۵ سال سن مدیریت استان کمتر شده است».

وی اظهار کرد: «دولت در ماه‌های پایانی است و شاید مهم‌ترین سیاست دولت این است که بتواند با آرامش و طمانینه، فضایی را ایجاد کند تا امنیت برقرار باشد. اولویت‌های کشور اقتصاد و امنیت و فرهنگ هستند که سلامت هم اضافه شده است که باید در این چارچوب همه حرکت کنند».

وی گفت: «کشور درگیر یکی از پاندمی‌هایی است که فشار سنگینی روی مردم، مدیریت و معیشت کشور وارد شده است. در کنار آن، تحریم‌های ظالمانه هم وجود دارد. در این شرایط، مهم‌ترین رسالت هر مدیر این است که با سیاست‌گذاری دقیق این مرحله را پشت سر بگذارد و فضایی آرام برای انتخابات ۱۴۰۰ فراهم کند که یکی از مهم‌ترین رویدادها در آستانه‌ی سده‌ی آینده است».

عرف گفت: «قطعا باید این بیماری را هم به عنوان یک شگفتی‌ساز برای انتخابات ۱۴۰۰ ببینیم و همه‌ی تمهیدات لازم و تجاربی که در همه‌پرسی روسیه، پارلمان کره جنوبی و انتخابات آمریکا انجام شد را ببینیم که کدام را می‌توانیم اجرا کنیم».

وی بیان کرد: «امیدوارم استاندار جدید با سرعت و انگیزه‌ی بیش‌تر کارهای استان را پیش ببرد».