نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان:

به تقوای دکتر فدائی در مدیریت شهادت می‌دهم

وزارت کشور تلاش کند نمایندگان مجلس با استاندار جدید همراه شوند

 

گروه جامعه –  نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در مراسم تودیع دکتر فدائی استاندار سابق کرمان و معارفه دکتر زینی‌وند استاندار جدید با اشاره به عدم حضور نمایندگان مجلس گفت: «وزارت‌ کشور در کشورداری مقام ارشد را در بین وزارت‌خانه‌ها دارد و توقع می‌رفت کار استاندار جدید را با سختی مواجه نکند و حضور نمایندگانی که هم در شخصیت حقیقی چهره‌هایی فرهیخته و هم نماینده‌ی مردم هستند را در این جلسه داشتیم که اگر این‌طور بود، خیلی کار راحت‌تر می‌شد». حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: «از وزارت کشور می‌خواهیم تلاش کند تا نمایندگان را با استاندار جدید همراه کند و حتما این اتفاق رخ خواهد داد».

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این جلسه، از خدمات فدائی که آن را مخلصانه، مومنانه و مدبرانه خواند قدردانی و اظهار کرد: «ایشان الحق‌والاصناف هم مرد علم و منطق است که در دانشگاه در بین استادان رتبه‌ی عالی دارند و شاگردان فراوانی پرورش داده‌اند و هم مرد منطق و استدلال است که در این جلسه شهادت می‌دهم در همه‌ی جلساتی که با ایشان تشکیل می‌شد، مطمئن بودم وقتی درباره‌ی موضوعی استدلال قوی داشته باشیم ایشان همراهی می‌کنند».

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی افزود: «در کنار این ویژگی‌ها، تقوا و تدین قابل توجه ایشان قابل ذکر است که شهادت می‌دهم خداترسی، رعایت جهات تقوا در کشورداری و مدیریت همیشه مدنظر ایشان بود».

وی ادامه داد: «در کنار این‌ها، تجربه‌ی ممتد حضور در مسئولیت‌های ارشد در استان کرمان که بالاترین آن، استانداری در روزهای سخت کرمان نیز هست؛ دارند. برایشان آرزوی توفیق روزافزون دارم».

وی با بیان اینکه دکتر فدائی برای استان کرمان سرمایه‌ای است و هیچ‌گاه مدیریت همراه با اخلاق و ادب ایشان از یاد کرمانی‌ها نخواهد رفت، اظهار کرد: «دکتر زینی‌وند نیز، چهره‌ی مجرب و جوانی است که از خطه‌ی مردان رشید و باشهامت آمده تا در استان پهناور و نامی کرمان مسئولیت استانداری بگیرند».

امام جمعه کرمان برای استاندار جدید آرزوی موفقیت کرد و افزود: «به‌ویژه در شرایط خاصی که بر کشور حاکم است و نیاز به تلاش مضاعف و همراهی و همدلی در همه‌ی حوزه‌ها وجود دارد، امیدوارم با حضور ایشان هر کسی به سهم خویش کمک کند که کمک کردن عبادتی بزرگ است آن هم برای نظامی که ثمره‌ی خون ده‌ها هزار شهید مخلص و خداجوست».

وی اظهار کرد: «این صفا و صمیمت در استان کرمان با حضور ایشان ادامه پیدا خواهد کرد ضمن اینکه خصوصیات ارزشمند و قابل‌توجهی درباره‌ی ایشان، و اهل تعامل و تلاش و پیگیر بودنشان اظهارنظر شده است که پشتوانه‌ی باارزشی برایشان است».

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی سپس گفت: «به سهم خودم ضمن خیرمقدم به معاون سیاسی وزارت کشور، می‌گویم این وزارت‌خانه در کشورداری مقام ارشد را در بین وزارت‌خانه‌ها دارد، توقع می‌رفت کار استاندار جدید را با سختی مواجه نکند و حضور نمایندگانی که هم در شخصیت حقیقی چهره‌هایی فرهیخته هستند و هم نماینده‌ی مردم هستند را در این جلسه داشتیم خیلی کار راحت‌تر بود».

وی گفت: «وزارت کشور تلاش کند تا نمایندگان را با استاندار جدید همراه کند و حتما این اتفاق رخ خواهد داد».

وی سپس خطاب به زینی‌وند اظهار کرد: «اینجا استان مردم بزرگ‌مرد جهاد و مبارزه است که چهل سال ایستاد و خداوند به او توفیق داد تا در راه او شهید شود. اینجا استان شهید سپهبد سلیمانی است. انقلاب اسلامی در شرایط فعلی نگاه به جاری شدن نگاه انقلابی در همه‌ی رده‌های کشور از جمله کرمان دارد. سمبل این نوع مدیریت در جهاد، سردار عزیز سلیمانی است. سلیمانیِ نازنین وقتی در جنگ ۳۳ روزه‌ی لبنان از اول تا آخر حضور داشت، قبل و بعد از جنگ نزدیک به چهل روز در آن سرزمین جهاد ایستاد، بعد جلسه‌ی اضطراری در فرودگاه مهرآباد با مدیران تشکیل داد و با خانواده تلفنی صحبت کرد و مجدد به خطوط مقدم مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل برگشت. این نگاه یعنی مدیریت جهادی و انقلابی در همه‌ی صحنه‌ها نیاز کشور است. امیدوارم استاندار مجرب و جوان کمک کند تا این نگاه را در استان، جدی‌تر و قوی‌تر پیگیری شود».