فدائی در مراسم تودیع خود مطرح کرد

سیاست‌زدگی مانع توسعۀ استان است

 

گروه جامعه – استاندار سابق کرمان، ظهر روز یکشنبه در مراسم تودیع خود، از مردم خواست تا برای قصورهایی که احیانا در دوران مدیریت او بوده او را ببخشند.

فدائی اما در این مراسم درباره‌ی دلایل استعفای خود چیزی نگفت و فقط به ذکر این توضیحات بسنده کرد که: «بنده خودم شخصا نه قصد استعفا داشتم و نه برنامه‌ای برای آن داشتم. معتقد بودم که با همه‌ی مشکلاتی وجود دارد باید تا پایان دولت بمانیم و با جدیت این گرفتاری‌ها را تحمل کنیم تا لااقل پروژه‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری برسد ولی شرایطی پیش آمد که مصلحت این شد تا کناره‌گیری کنم».

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، محمدجواد فدائی افزود: «استعفایم را پیش از این به وزارت کشور اعلام کرده بودم ولی دو، سه ماه، معطل ماند نهایتا اصرار کردم و در این مقطع تاکید بیش‌تری کردم و خودم خواستم تا زودتر این دوره‌ی مسئولیتم به پایان برسد».

وی با بیان اینکه از فرصتی که دولت برایم فراهم کرد تشکر می‌کنم، ادامه داد: «امیدوارم هرچند کم و ضعیف، ولی قدمی برای حل مشکلات مردم برداشته باشم».

استاندار سابق کرمان اظهار کرد: «در این مدت، با نمایندگان تعامل خیلی خوبی داشتیم و تصمیمات خوبی با مشارکت هم گرفتیم».

وی همچنین با قدردانی از همه‌ی کسانی که حمایتش کردند، بیان کرد: «از قصوری که احتمالا در کارهایم در این مدت بود از همگان عذرخواهی می‌کنم و حلالیت می‌طلبم».

فدائی با خیرمقدم به استاندار جدید نیز گفت: «از مدیران استان خواهش می‌کنم همکاری جدی با استاندار جدید داشته باشید».

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: «درباره‌ی اینکه موانع و مشکلات توسعه در استان چه مسائلی است باید مفصل صحبت کرد اما به‌طور خلاصه باید بگویم یکی از این موانع، عدم اعتقاد یکسان به توسعه است و همه‌ی ما به مفاهیم و روش‌ها باور یکسان نداریم».

استاندار سابق کرمان افزود: «سیاست‌زدگی استان یکی دیگر از این موانع است که چون در مسائل سیاسی به‌طور نامناسب غرق می‌شود نتوانسته توسعه یابد».

وی گفت: «یکی دیگر از موانع توسعه، مشکلات فرهنگی است و ما در استان، نیاز به یک‌سری تحولات فرهنگی داریم».

فدائی همچنین گزارشی از مهم‌ترین اقدامات کارنامه‌ی خود در این دو سال ارائه کرد.