خداحافظی استاندار فروتن

محمد لطیف‌کار – کناره‌گیری دکتر فدائی از مسئولیت استانداری کرمان روی‌ هم رفته خبر خوبی نبود. راست‌اش انتظار نداشتم حالا که چندماه به پایان دولت باقی مانده است، این مسئولیت را ترک کنند یا مقامات بالادست با درخواست ایشان موافقت کنند.

این جابه‌جایی در ماه‌های پایانی کار دولت بدون ریسک نیست، و ای بسا دل‌خوری برخی نماینده‌های استان که در دو روز گذشته در رسانه‌ها بازتاب یافت، بیشتر هم از این بابت باشد که زمان این تغییر مناسب نبوده است، به خصوص که استاندار جدید فرصت و اشراف کافی برای تشکیل یک تیم کاری دل‌خواه را ندارد، و همین امر ممکن است روند پیگیری امور مدیریتی استان را در شرایط فعلی کرونایی، با چالش‌های بیشتری مواجه کند. آشکار است که، استاندار جدید بومی نیستند و از همین حالا باید کلی وقت و انرژی خود را برای آشنایی با مسائل استان و مجموعه‌ی مدیران این‌جا، صرف کند.

چون شناختی از استاندار جدید آقای دکتر زینی‌وند ندارم فعلا نمی‌توانم هیچ داوری در مورد ایشان داشته باشم. جز این‌که آرزو کنم بتوانند نقش مفید و موثری در جهت رفع مشکلات استان، و حرکت در مدار توسعه‌ی این سرزمین پهناور، با همه‌ی محرومیت‌ها و ظرفیت‌های کم‌نظیری که دارد، ایفا کنند.

در این مجال کوتاه، اما دریغم می‌آید به‌چند ویژگی بارز و دوست‌داشتنی دکتر فدائی، اشاره‌ای نکنم. بر اساس شناختی که طی چند سال اخیر از ایشان در مسئولیت‌های مختلف، از جمله در مقام ریاست دانشگاه شهید باهنر، معاونت استانداری و نیز استانداری کرمان، پیدا کرده‌ام، معتقدم دکتر فدائی فردی دل‌سوز، مهربان و فداکار است، و تحت هیچ شرایطی، جاه‌طلبی و قدرت‌دوستی را بر رعایت شئونات اخلاقی ارجح نمی‌داند، همچنان‌که زیست سیاسی او را بر این شیوه شاهد بودم. علاوه بر آن، او فروتنی، صداقت و مسئولیت‌شناسی را که این روزها گوهر کمیابی است، در سرلوحه‌ی رفتار اجتماعی‌اش قرار داده، که باید قدرش را دانست. برای ایشان سلامتی و بهروزی آرزومندم.