رئیس سازمان صمت جنوب استان:

صنایع جنوب کرمان معطل برق هستند

 

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به صدور ۵۳ مجوز احداث کارخانه‌ی صنایع معدنی در جنوب کرمان گفت که نبود زیرساخت‌ها در این منطقه سبب شده کارخانه‌های آماده‌ی افتتاح معطل برق بمانند.

به گزارش استقامت، ۱۸ دی‌ماه در جلسه‌ی شورای معادن استان کرمان که با حضور رزم‌حسینی وزیر صمت برگزار شد، مسلم مروجی با بیان این‌که برای ۵۳ کارخانه‌ی صنایع معدنی با اشتغال چهار هزار و ۶۳۱ نفر در جنوب کرمان مجوز صادر شده، بیان کرد: «مهم‌ترین مشکل در حال حاضر بحث زیرساخت‌ها است که پیگیری شده و در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور هم مصوب شد که نهایتا ۵۰ درصد وزارت نیرو و ۵۰ درصد وزارت صمت مورد توافق قرار گرفت، ایمیدرو هم بازدید کرد و مورد توافق قرار گرفت».

وی خواستار تسریع تاسیس پست توزیع برق جیرفت و رمشک شد و افزود: «دو کارخانه در ساردوئیه آماده‌ی افتتاح داریم و چهار مجوز جدید هم صادر کردیم اما به دلیل برق ناتمام مانده است».

مروجی ادامه داد: «در رمشک هم کارخانه‌ی مس احداث شده و آماده‌ی افتتاح است اما مشکل برق دارد».

وی اظهار کرد: «وزارت نیرو ۵۰ درصد خود را شروع کرده و وزارت صمت نیز باید میزان مورد توافق خود را آغاز کند».

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان در ادامه با بیان این‌که بیش از ۷۰ درصد کرومیت کشور در جنوب کرمان تولید می‌شود، افزود: «بر اساس دستورالعمل مطرح شده تمامی کرومیت‌ها را بر اساس هفت درصد گذاشتند اما دو معدن فاریاب و شرکت معادن اسفندقه را ۱۲ درصد گذاشتند که مشکل ایجاد کرده و خواستار آن هستیم که این معادن نیز مانند سایر معادن اجرا شود».

وی همچنین با اشاره به اصلاح تعرفه‌های گمرکی کرومیت، توضیح داد: «درخواست داریم این تعرفه‌های گمرکی که از طریق وزارت صمت ابلاغ می‌شود، فصلی اعلام شود».

مروجی درباره‌ی تفویض اختیار معادن شرکت‌های بزرگ گفت: «معادن تحت اختیار ایمیدرو، شرکت ملی مس و تهیه و تولید درخواست داریم هرچه سریع‌تر در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرند تا زودتر به بهره‌برداری برسد و سرمایه‌گذاری انجام شود».