رئیس کل دادگستری کرمان:

تفویض اختیارات به استان امر مبارکی است

 

گروه اقتصاد – رئیس کل دادگستری استان کرمان، تفویض اختیارات به استان را یک امر مبارک دانست و گفت: «مدیران گرفتار قوانین مزاحم هستند و اختیاراتی که مرکزنشینان دارند مدیران استانی را گرفتار کرده است، تفویض اختیارات به استان یک امر مبارک است و دیگر مدیری نمی‌گوید که من اختیار ندارم».

به گزارش استقامت، یدالله موحد ۱۸ دی‌ماه در جلسه‌ی شورای معادن استان کرمان که با حضور رزم‌حسینی وزیر صمت برگزار شد، با اشاره به حمایت دستگاه قضایی استان از واحدهای تولیدی، اظهار کرد: «ظرف یک‌سال و نیم گذشته بالغ بر ۲۳۰ پرونده در ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حقوقی قضایی بررسی شده است و خوشبختانه ۹۳ درصد به نتایج مطلوب رسیده است».

وی با اشاره به رفع مشکلات کارخانه روغن‌نباتی گلنار، کارخانه کاشی و سرامیک آماتیس شهربابک و کارخانه قند بردسیر، خاطرنشان کرد: «دستگاه قضایی حامی مدیران است و هر مدیری که در مسیر رونق و جهش تولید حرکت کند مطمئن باشد که دستگاه قضایی از او پشتیبانی می‌کند و برعکس اگر مسئولی کاری را انجام ندهد به عنوان ترک فعل پیگیری خواهد شد و مطالبه‌ی دستگاه قضایی را در پی خواهد داشت».

موحد افزود: «سازمان بازرسی و دستگاه قضایی و اطلاعاتی استان به طور جدی در این زمینه عمل می‌کنند و پرانگیزه‌تر از مدیران دنبال رفع موانع هستند».

وی خطاب به وزیر صمت گفت: «شما سال‌ها در حوزه‌های اقتصادی فعال بوده‌اید و اشراف کامل دارید و می‌دانید که محدودیت‌های اختیارات مدیران استان آن‌ها را گرفتار کرده است، یکی از مطالبات‌ شما در زمان استانداری کرمان این بود که قوانین دست‌وپاگیر و مزاحم که باعث ایجاد مشکل شده رفع شود».

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: «مدیران گرفتار قوانین مزاحم هستند و اختیاراتی که مرکزنشینان دارند مدیران استانی را گرفتار کرده است، من از شما برای این که می‌خواهید اختیارات را به استان تفویض کنید تشکر می‌کنم».

وی بیان کرد: «تفویض اختیارات به استان یک امر مبارک است و دیگر مدیری نمی‌گوید که من اختیار ندارم، قوانین و دستورالعمل‌ها نیز در اینجا مدنظر قرار می‌گیرد و امیدواریم که بسیاری از گره‌ها گشوده شود».

موحد اظهار کرد: «مدیران استانی اراده دارند و استاندار کرمان همت دارند که قدم‌های خوبی بردارند و موانع را برطرف کنند».

وی همچنین خطاب به معاون وزیر، گفت: «اگر قرار باشد کارگروه رفع موانع تولید، موانع را احصا کند، موانع مشخص است. این‌که مدیران به شما متوسل می‌شوند و پیشنهاداتی را مطرح می‌کنند برای این است که کمک فکری و تخصصی ارائه دهید تا موانع برطرف شود؛ فلسفه‌ی تشکیل این کارگروه این نیست که موانع احصا شود بلکه باید دید چطور می‌شود با ظرفیت‌های قانونی موجود، مزاحمت‌ها را برطرف کرد، این هنر مدیران است».

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین بر اجرای قانون انتقال حساب مالی صنایع بزرگ استان تاکید کرد و خواستار پرداخت سهم استان از حقوق دولتی شد.