استاندار کرمان مطرح کرد

زیرساخت‌های استان برای افزایش توسعه ظرفیت ندارد

 

گروه اقتصاد: استاندار کرمان گفت: «زیرساخت‌های کنونی استان در برق، آب، گاز و راه ظرفیتی برای توسعه و چشم‌اندازی برای افزایش توسعه ندارد و باید برای آن‌ها چاره‌اندیشی شود».

به گزارش استقامت، علی زینی‌وند ۱۸ دی‌ماه در جلسه‌ی شورای معادن استان کرمان که با حضور رزم‌حسینی وزیر صمت برگزار شد، با بیان این‌که سفر وزیر صمت به استان کرمان یک سفر کاری نبوده است، بیان کرد: «وزیر صمت در آینده سفر کاری به استان کرمان خواهند داشت».

وی افزود: «زیرساخت‌های کنونی استان در برق، آب، گاز و راه ظرفیتی برای توسعه و چشم‌اندازی برای افزایش توسعه ندارد و باید برای آن‌ها چاره‌اندیشی شود».

استاندار کرمان با بیان این‌که این موضوع باید در دستور کار وزارت صمت قرار بگیرد، از وزیر خواست تا در این زمینه هم به وسیله‌ی شرکت‌های بزرگ، هم تامین مالی و هم گروه‌های بزرگی که وجود دارند، استان را حمایت کند.

وی توضیح داد: «کارگروه را تشکیل دادیم و با معاون عمرانی برای میان‌مدت، کوتاه‌مدت و بلندمدت برآورد کردیم و با توجه به طرح‌ها هم باید برنامه‌ی ۵ ساله داشته باشیم و هم بعد از آن، که حل شود».

زینی‌وند درباره‌ی تفویض اختیار شورای معادن به استان نیز افزود: «نظر وزیر درباره‌ی تفویض اختیار مثبت است اما یک مانع قانونی دارد مبنی بر این‌که تفویض اختیار رافع مسئولیت تفویض‌کننده نیست».

وی ادامه داد: «برای این‌که چیزی متوجه تفویض‌کننده نشود همه‌ی ما، دستگاه‌های نظارتی، استانداری و مجمع نمایندگان، مسئولیتش را می‌پذیریم که به عنوان پایلوت اختیارات را به استان کرمان بدهید و ظرف یک سال این مسئولیت به ما داده شود تا اجرا کنیم و اگر موفق بود می‌توانید در سایر استان‌ها اجرا کنید».