مدیرعامل خانه‌هنرمندان:

بهارستان هنرمندان پیشرفت خاصی نداشته است

 

گروه جامعه: تا امروز پنجم اردیبهشت‌ماه و در حالی‌که حدود ۱۴ سال از کلنگ‌زنی پروژه‌ی بهارستان هنرمندان کرمان می‌گذرد، پیشرفت چندانی در کار آن حاصل نشده است.

این پروژه که در زمان استانداری دهمرده در کرمان کلنگ‌زنی شده و اتمام آن بر دوش شهرداری گذاشته شده؛ همچنان ناتمام مانده است.

به گزارش فردای‌کرمان، در ماه‌های پایانی سال گذشته، پای موسوی، معاون عمرانی استاندار کرمان نیز به مسائل این پروژه باز شد. عبدالرضا قراری، مدیرعامل خانه‌هنرمندان کرمان دی‌ماه ۹۹ بود که به فردای‌کرمان گفت به ورود معاون استاندار به این موضوع خوش‌بین هستند. آن زمان قرار بر این شد که خانه‌هنرمندان طرح‌های قبلی بهارستان را بازنگری کرده و پیشنهاد جدیدی بدهد. بنا به گفته‌ی او، تصمیم آخر این شد که بهارستان فعلی برای هنرمندان صاحب صلاحیت تخصصی که در حد نخبه هستند حفظ شود و در این راستا، خانه‌هنرمندان اولویت‌های بهسازی را ظرف یک ماه آینده از آن تاریخ، مشخص و اعلام کند. همچنین، قرار شد شهرداری فضایی را در آرامستان جدید در نظر بگیرد تا نخبگان حوزه‌های علم و ورزش و… در آنجا دفن شوند. شهرداری با همکاری شورای شهر باید برای آن آیین‌نامه‌‌ای تهیه می‌کردند.

قراری امروز یکشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه، در پاسخ به فردای‌کرمان درباره‌ی آخرین وضعیت طرح بهارستان، گفت: «خیلی پیشرفت خاصی نداشتیم. بعد از جلسه‌ی خوبی که با معاون محترم استاندار داشتیم، قرار شد ظرف مدت یک ماه، خانه‌هنرمندان طرح‌های قبلی را بازنگری کرده و پیشنهادات خود را بدهد. وقتی کار شروع شد، همکاران ما گفتند با توجه به حجم کار و شرایط کرونایی، یک ماه فرصت کمی است. قرار شد این زمان، دو، سه ماه دیگر تمدید شود. کار در دست اقدام است و منتظریم تا مهندسان مشاور خانه‌هنرمندان، پیشنهاد نهایی خود را ارائه کنند».

تاخیر در اتمام پروژه‌ی بهارستان هنرمندان تاکنون از سوی افراد زیادی مورد انتقاد گرفته و شخصیت‌های زیادی خواستار تسریع در اجرای این پروژه بوده‌اند. با وجود پیگیری‌ها، کار اما همچنان به مرحله‌ای نرسیده که این قبرستان، به مکان مناسبی برای دفن هنرمندان بشود.