کم‌آبی در کرمان ۱ / مدیرعامل شهرک الهیه در گفت‌وگو با فردای‌کرمان:

بدون هماهنگی آب را قطع می‌کنند و پاسخگو هم نیستند!

روز یکشنبه آب شهرک الهیه شرایط وخیمی پیدا کرد

گروه اقتصاد: کم‌‌بارشی و عدم مدیریت مناسب در تامین آب شرب، چند هفته‌ای است که مردم کرمان را در این گرمای شدید هوا حسابی گرفتار کرده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که ساکنان مناطق مختلف شهر کرمان، در ساعات متعدد و گاهی در روزهای متوالی با قطعی آب مواجهند. مدیرعامل شهرک الهیه شهر کرمان (پشت برج اول) صبح دوشنبه ۲۴ خردادماه، در گفت‌وگو با فردای‌کرمان خبر داد که از روز شنبه تا سحرگاه امروز، قطعی نسبتا کامل آب در شهرک داشته‌اند. علی پایدار با بیان اینکه از دو هفته پیش، افت فشار آب را در شهرک داریم، افزود: «برخی بلوک‌ها آب داشتند ولی در سه، چهار بلوک بزرگ آب قطع بود تا این‌که روز شنبه، آب کل شهرک به‌طور کامل قطع شد، دیروز یکشنبه اما اوضاع خیلی وخیم‌تر بود و از ساعت سه عصر تا چهار صبح امروز دوشنبه هیچ آبی در لوله‌ها نداشتیم».

چنانچه ساکن شهر کرمان هستید و با مشکلی مشابه مواجهید، لطفا از طریق همین صفحه ما را در جریان بگذارید.

به گزارش فردای‌کرمان، شهرک الهیه ۱۲ بلوک و ۱۱۶ واحد مسکونی دارد.

پایدار، مدیرعامل این مجتمع در گفت‌وگو با فردای‌کرمان ادامه داد: «ما در هر بلوک مخزن بزرگ ۲۵۰۰ لیتری در شهرک داریم و احتمالا از روز جمعه قطعی آب داده بودند که با خالی شدن مخازن، از شنبه قطعی آب را شاهد بودیم».

وی اظهار کرد: «از روز یکشنبه که آب کامل قطع شد، منابع هم خالی و وضعیت بسیار بدی ایجاد شد».

پایدار در پاسخ به این پرسش که آیا از آبفا در این زمینه پیگیری‌ای نکردید؟ گفت: «از طریق  سایت شرکت پیگیری کردیم ولی پاسخی داده نشد. همسایگان تماس هم گرفته بودند اما نتیجه‌ای نداشت تنها تعدادی بروشور از آبفا پیدا کردند که از بحران کم‌آبی و مصرف بالای آب کولرها گفته بودند. همان حرف‌های تکراری که در ۱۰، ۱۲ سال گذشته مدام شنیده‌ایم».

وی با انتقاد از اینکه بدون اطلاع قبلی آب شهرک را قطع می‌کنند، افزود: «شنیده‌ایم که در برخی محلات دیگر کرمان هم این وضعیت بوده اما شهرک الهیه به‌طور مستمر و ۱۴ روز است که با افت فشار و قطعی آب مواجه شده است».

وی اظهار کرد: «گلایه‌ی ساکنان شهرک این است که اگر قرار به جیره‌بندی است، چرا از قبل اطلاع‌رسانی نمی‌کنند تا بتوانند برای تامین آب خود فکری بکنند. دیروز ناگهان آب کاملا قطع شد. گرمای هوا بسیار آزاردهنده بود و حتی برای سرویس بهداشتی و پختن غذا هم واحدها آب نداشتند. مجبور شدیم آب معدنی تهیه کنیم».

پایدار با بیان اینکه شهرک‌های اطراف ما هم این مشکل را دارند، ادامه داد: «دیروز مقدار کمی آب از شیر واحد نگهبانی شهرک می‌آمد، مردم بطری آب به‌دست، سراغ نگهبانی شهرک الهیه آمده بودند تا قدری آب داشته باشند».

مدیرعامل شهرک الهیه کرمان اظهار کرد: «این وضعیت اصلا قابل‌قبول نیست. شرکت برق که می‌خواست جیره‌بندی کند، جدولی ارائه و اعلام می‌کرد که هر منطقه چه ساعاتی از چه روزهایی قطعی دارد ولی آبفا بدون هماهنگی و کم‌ترین اطلاع‌رسانی چنین اقدامی را انجام می‌دهد. ضمن اینکه به نظر می‌رسد شهرک ما از همه‌ی دیگر شهرک‌ها و محلات قطعی و افت فشار بیش‌تری را تجربه می‌کند که نمی‌دانیم علت آن چیست».

وی گفت: «نمی‌توانیم بپذیریم که کم‌آبی کرمان راه‌حل ندارد. مشکل اما این است که متولیان دنبال ساده‌ترین راه هستند و می‌خواهند آبی در دشت و در رودخانه‌ها باشد و با کم‌ترین زحمت، آن را برای شرب مهیا و توزیع کنند در صورتی که از طریق بازچرخانی فاضلاب برای تامین آب (موارد غیر شرب) می‌توان بخش زیادی از کم‌آبی را جبران کرد».

به گزارش فردای‌کرمان، افت فشار و قطعی آب در شهر کرمان در حالی است که آبفا و وزارت نیرو می‌گویند که جیره‌بندی و قطعی آب نداریم و کم‌آبی شدید امسال را با تغییر در فشار آب مدیریت می‌کنیم.