در آستانۀ برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی؛

رئیس انجمن موسیقی کرمان استعفا داد

 

گروه فرهنگ‌وهنر: در حالی که سه ماه تا برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به میزبانی کرمان باقی مانده است، استعفای سورج یاسایی، رئیس انجمن موسیقی کرمان خبرساز شد.

یاسایی روز شنبه ۲۶ تیرماه، در نامه‌ای به مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، ضمن اعلام استعفا از سمت خود علت این استعفا را «اصرار دفتر موسیقی و وزارت ارشاد به تغییر ساختار انجمن‌های موسیقی» بیان کرده است.

در ادامه متن نامه‌ی استعفای سورج یاسایی را خطاب به نیکنام، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران بخوانید: «در آستانه‌ی سومین سال مسئولیتم در انجمن موسیقی استان کرمان و در شرایطی که به‌واسطه‌ی شیوع بیماری کرونا، موسیقی جدی و موسیقی نواحی شدیدترین فشار‌ها‌ی تاریخ را تجربه می‌کند، کمترین توقع هنرمندان نجیب این سرزمین، مشاهده‌ی اراده‌ی مدیران در حمایت از این قشر فرهیخته است.

اراده‌ای که در ماه‌های پایانی دولت تدبیر و امید نه تنها مشاهده نمی‌شود، بلکه با اعمال تصمیمات و تدابیر عجیب، کورسوی حمایتی که می‌توانست به‌وسیله‌ی انجمن‌های استان‌ها و بدون کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شود را نیز، محکوم به خاموشی خواهد نمود.

اینکه وزارت ارشاد در چهار سال گذشته چگونه مدیریت شده و به زعم بعضی هنرمندان، جایگاه مدیر و مشاور در ساختار وزارت تغییر یافته، در این مجال نمی‌گنجد و نیاز به مقالی جداگانه دارد، اما اصرار دفتر موسیقی و وزارت ارشاد به تغییر ساختار انجمن‌ها تداعی‌کننده‌ی تاسیس مدارس غیرانتفاعی و پایان اصل دیگری از اصول بنیادین قانون اساسی است. تغییری که به‌واسطه تغییر دولت بعید است تبعات آن را تصمیم‌گیران امروز پاسخگو باشند.

به هر روی در آستانه‌ی برگزاری جشنواره نواحی، اصرار بر تغییر ساختار انجمن و اعلام عدم حمایت از مجریان رویداد درصورت عدم متابعت از تصمیم به زعم اینجانب نسنجیده‌ی وزارت، موجب شد بدینوسیله اینجانب سورج یاسایی، استعفای خودم از ریاست انجمن موسیقی استان کرمان را خدمتتان تقدیم دارم.

بی‌شک جوانان هنرمند کرمانی بیش از گذشته نام موسیقی استان را متعالی خواهند ساخت».