با وجود وعده‌های مکرر برای تسریع در پروژه؛

پیاده‌راه سازی خیابان تجلی متوقف شد!

 

گروه جامعه: شهرداری کرمان تیر خلاص را به کسب‌وکارهای خیابان تجلی زد. پروژه‌ی پیاده‌راه‌سازی این خیابان که از اوایل اردیبهشت‌ماه امسال شروع شده، به‌دلیل آنکه به کندی پیش می‌رفت، کسبه‌ی این محدوده را با مشکلات فراوانی مواجه کرده بود. در پی انتقادات و اعتراضات مکرر کسبه، عالم‌زاده شهردار کرمان، اوایل تیرماه، در محل پروژه به آن‌ها قول داد که تا آخر مردادماه، فاز اول پیاده‌راه سازی تمام ‌شود؛ نه‌تنها این‌طور نشد، بلکه از حدود دو هفته پیش، پروژه کاملا متوقف شده و حجم زیادی از مصالح و خاک و نخاله و زباله، جلوی درِ مغازه‌های خیابان تجلی، در مجاورت بازار تاریخی کرمان، رها شده است. خضری یکی از مغازه‌داران این محدوده، می‌گوید که بعد از تعطیلی پروژه، با پیگیری‌ای که انجام دادیم، گفته شد پیمانکار با شهرداری دچار اختلاف شده است و کار را متوقف کرده‌اند.

او با بیان اینکه حدود دو هفته می‌شود هیچ‌ فعالیتی در این پروژه انجام نمی‌شود، می‌افزاید: «با رها کردن خاک و نخاله‌ها، این خیابان تبدیل به زباله‌دانی شده است. روز به روز بر حجم زباله‌ها افزوده می‌شود و شهرداری هم اعتنایی به این وضعیت نمی‌کند. وقتی پروژه نیمه‌فعال بود، هر روز لااقل مقداری آب‌پاشی انجام می‌دادند تا ما و مشتریان کم‌تر خاک بخوریم، اما از وقتی پروژه تعطیل شده، همین کار را هم انجام نمی‌دهند».

او تصریح می‌کند: «انگار شهرداری این خیابان را کلا فراموش کرده است».

یکی دیگر از کسبه‌ی این محدوده نیز می‌گوید: «شهرداری طوری با ما که در این خیابان کسب‌وکاری داریم رفتار می‌کند انگار از کره مریخ آمده‌ایم و اهل این شهر نیستیم! در این سه، چهار ماه بسیار اذیت شده‌ایم و ضرر دیده‌ایم. هربار اعتراضات را رسانه‌ای کردیم، شهردار و معاونانش به اینجا آمدند، گشتی زدند و عذرخواهی کردند و گفتند به‌زودی کار سرعت می‌گیرد. چند روز سرعت گرفت و باز همان آش و همان کاسه. تا اینکه از حدود دو هفته پیش، کلا پروژه را تعطیل کرده‌اند».

زنگی‌آبادی با بیان اینکه همه‌ی کسبه از این وضعیت شاکی هستند، به خاک و نخاله‌ها و زباله‌های ریخته شده در خیابان تجلی اشاره کرده و ادامه می‌دهد: «شهردار اوایل تیرماه قول داد که هرچه زودتر پروژه را تمام کنند و گفتند تا آخر مردادماه تمام می‌شود. نشد و حالا ما مانده‌ایم و این خیابان و گردوخاک و زباله‌ها».

او می‌گوید: «مگر در این شهر از ما عوارض و مالیات نمی‌گیرند؟ پس چرا این‌طور رفتار می‌کنند؟ دلیل این همه مردم‌آزاری چیست؟ روز اول پروژه را بدون اطلاع ما شروع کردند و گفتند ۹۰ روزه تمام می‌شود، همه‌ی وعده‌هایشان بی‌سرانجام بوده است. در این اوضاع اقتصادی که به سختی چراغ مغازه‌هایمان را روشن نگه داشته‌ایم، به جای اینکه به کمک اصناف بیایند، کارمان را از همین رونق اندک انداخته‌اند و پاسخگو هم نیستند».

به گزارش استقامت، پروژه‌ی پیاده‌راه‌سازی خیابان تجلی، فاز دوم از پروژه‌ی بزرگ‌تر، یعنی پیاده‌راه سازی میدان ارگ است که از زمان آغاز تاکنون، مشکلات زیادی برای مغازه‌داران حاشیه‌ی این خیابان ایجاد کرده و هربار اعتراضات گسترده‌ای از سوی آنان را موجب شده است. اکنون و در روزهای پایانی فعالیت این دوره از شهرداری و شورا، کسبه نگران‌تر از همیشه، در شوک تعطیلی پروژه، چشم‌انتظار گشایشی هستند.