مدیرکل محیط‌زیست استان کرمان خطاب به شوراهای شهر:

در انتخاب شهردار به برنامه‌های زیست‌محیطی کاندیداها توجۀ ویژه شود

 

گروه جامعه: مدیرکل محیط‌زیست استان کرمان از شوراهای شهر خواست تا در انتخاب شهرداران، به برنامه‌‌های زیست‌محیطی کاندیداها توجه ویژه داشته باشند.

شاکری یادآور شد: «توجه به مسائل زیست محیطی در حال حاضر به یک مطالبه‌ی عمومی تبدیل شده است».

مرجان شاکری ۱۰ شهریورماه در گفت‌وگو با فردای‌کرمان با تاکید بر اینکه از شوراهای شهر می‌خواهم که در انتخاب شهرداران به برنامه‌های زیست محیطی توجه ویژه داشته باشند، افزود: «افزایش سرانه‌ی فضای سبز، نحوه‌ی مدیریت پسماند و طرح تفکیک از مبدا، مسائل مربوط به حوزه‌ی حمل‌ونقل عمومی، در نظر گرفتن قوانین هوای پاک برای برخورد با واحدهای آلاینده، ساماندهی واحدهایی که در حوزه‌ی بازیافت فعالیت می‌کنند از جمله برخی مواردی است که مدیریت شهرها می‌تواند برای کمک به محیط زیست، آن را مدنظر قرار دهد».

وی اظهار کرد: «مسئله‌ مهم در شهرهای استان کرمان، نخاله‌های ساختمانی است که نیاز است در این زمینه نیز شوراها و شهرداری‌ها به‌طور جدی ورود کنند».

شاکری با بیان اینکه محیط زیست مسئله‌ای است که همه‌ی مردم به آن توجه می‌کنند، گفت: «مدام شاهد طرح مطالبات زیست محیطی مردم هستیم که خواسته‌ی به‌حقی هم هست و ما نیز بر آن تاکید داریم. خواهش می‌کنیم شوراها نیز، برنامه‌های زیست‌محیطی شهرداران را مدنظر قرار دهند که بسیار برای توسعه‌ی پایدار شهری اهمیت دارد».