در نشست شورای شهر کرمان مطرح شد؛

بالا آمدن آب‌ در شهرک شکوه!

پروژۀ فاضلاب اولویت‌بندی مناسبی ندارد

 

گروه جامعه: رئیس شورای شهر کرمان گفت: «آب‌های زیرسطحی در محدوده‌ی انتهای بلوار جمهوری و شهرک شکوه بالا آمده و ساکنان این شهرک، به‌شدت با مشکل مواجه شده‌اند».

نادری تاکید کرد: «درباره‌ی آب‌های زیرسطحی بلوار جمهوری جلسه‌ای ویژه به قید فوریت باید برگزار شود».

هفته‌ی گذشته از سوی نادری رئیس شورا، مشکل ساکنان شهرک شکوه در انتهای بلوار جمهوری شهر کرمان درباره‌ی بالا آمدن آب‌های زیرسطحی مطرح شد. وی از کمیسیون خدمات شهری خواست تا در این خصوص پیگیری و تصمیم‌گیری کند.

این هفته اما، فتح‌الله مویدی، رئیس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر در این‌باره گفت که چون این شهرک محصور است، رسیدگی به این مشکل از حوزه‌ی وظایف شهرداری خارج است.

علیرضا نادری، رئیس شورا اما گفت: «اینکه در شهرک شکوه آب‌های زیرسطحی بالا آمده، از حیطه‌ی مسئولیت شهرداری خارج نیست. در کل منطقه، سطح آب بالاست. در نتیجه، شهرک محصور هم مشکل پیدا می‌کند».

وی افزود: «ساکنان این شهرک مرتب دارند چاه‌های سپتیک را تخلیه می‌کنند. مسئله حیاتی است و مردم به شدت مشکل دارند».

وی با بیان اینکه این وضعیت هم تهدید و هم فرصت است، ادامه داد: «این آب‌ها متعلق به شهرداری است که می‌تواند برای باغات اطراف شهر مورد استفاده قرار گیرد. با سرمایه‌گذاری اندک، درآمد خوبی ایجاد می‌شود و نباید به‌راحتی از کنار این مسئله گذشت بلکه سریع و فوری باید حل شود».

نادری اظهار کرد: «این آب قابل فروختن و محلی برای کسب درآمد شهرداری است».

وی با اشاره به اینکه چاه‌ها مرتب دارد پر می‌شود، گفت: «درباره‌ی آب‌های زیرسطحی بلوار جمهوری، با قید فوریت باید جلسه‌ای ویژه برگزار شود».

حسین چناریان، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز در این‌باره گفت: «مسئولیت ساماندهی آب‌های زیرسطحی با آبفاست و به نظر می‌آید اولویت‌بندی شهر را خوب انجام نمی‌دهد و دارند در محدوده‌هایی کار می‌کنند که با اولویت شهر فرق دارد».