سرپرست شهرداری کرمان:

طرح خیابان تجلی را اصلاح می‌کنیم

 

گروه جامعه: سرپرست شهرداری کرمان با بیان اینکه درخواست‌های‌ کسبه‌ی خیابان تجلی باید در طرح پیاده‌راه‌سازی لحاظ شود، گفت: «این اصلاحات مغایرتی با طرح مصوبِ میراث فرهنگی ندارد اما برای جلوگیری از اختلاف، این موارد با میراث‌فرهنگی هماهنگ می‌شود».

پوراسماعیلی اظهار کرد: «این اصلاحات درخصوص نوع کف‌سازی و مصالح است».

وی با بیان اینکه از سنگ کوبیک استفاده خواهد شد که از واش‌بتن ماندگارتر و نزدیک‌تر به طرح است، اضافه کرد: «در صورت استفاده‌ از این مصالح، تردد اضطراری سواره برای باراندازی مغازه‌ها، دچار مشکل نخواهد شد».
در این‌باره، سه‌شنبه گذشته، معاون میراث‌فرهنگی استان در پاسخ به فردای‌کرمان تصریح کرد که فقط طرحی که در شورای فنی تایید کرده‌اند را قبول ندارند و تغییر آن بدون هماهنگی میراث، غیرقانونی است.

به گزارش کرمان‌آنلاین، محسن پوراسماعیلی این اظهارات را، ظهر چهارشنبه ۲۴ شهریورماه، در جلسه‌ای با حضور نایب‌ رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر کرمان مطرح کرد.

وی با تاکید بر ضرورت رسیدگی هر چه سریع‌تر به درخواست‌ کسبه‌ی خیابان تجلی و لحاظ کردن این درخواست‌ها در طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان توضیح داد: «این اصلاحات مغایرتی با طرح مورد تصویب اداره‌کل میراث فرهنگی در سال ۹۸ ندارد و چیزی نیست که مورد مخالفت میراث‌فرهنگی باشد، اما برای جلوگیری از اختلاف، این موارد با میراث فرهنگی هماهنگ می‌شود».
وی افزود: «این اصلاحات درخصوص نوع کف‌سازی و مصالح مورداستفاده است و بر این اساس، از سنگ کوبیک استفاده خواهد شد که از واش‌بتن ماندگارتر و نزدیک‌تر به طرح است و در صورت تردد اضطراری سواره برای باراندازی مغازه‌ها، دچار مشکل نخواهد شد».
وی سپس گفت: «روند اجرای طرح در حیطه‌ی ۹ متری جلوی واحدهای تجاری خیابان تجلی باید در اولویت اجرا در روزهای آینده قرار گیرد تا بیش از این به کسب‌وکار کسبه‌ی این منطقه لطمه وارد نشود».
سرپرست شهرداری کرمان تاکید کرد: «تلاش داریم ۹ متر جلوی واحدهای تجاری هر چه سریع‌تر و قبل از شروع بارندگی‌ها به اتمام برسد تا مشکلی برای کسبه ایجاد نشود».
وی یادآور شد: «کسبه بعد از گذشت بیش از شش ماه از اجرای طرح، خسته شده‌اند و اعتراض و نگرانی آنها به‌جاست و تمام تلاش ما بر اجرای هرچه سریع‌تر پروژه قرار دارد».
وی با اشاره به مذاکره با کسبه در جلساتی در محل شورا و شهرداری، بیان کرد: «کسبه‌ی این محدود با اجرای پروژه و آبادانی منطقه مخالفتی ندارند، کمااینکه اگر با اصل طرح مخالف بودند، از ابتدا مطرح می‌کردند، اما آن‌ها از روند کُند اجرای پروژه گلایه‌مندند و ما نیز تمام تلاش خود را برای تسریع در اجرای این پروژه و اتمام هرچه سریع‌تر آن به کار گرفته‌ایم».
گفتنی است؛ در این جلسه، محمود بابایی، نایب ‌رئیس شورا، سیدمحمد موسوی، محمدرضا کمساری و محمدامین شمسی، از اعضای شورا، معاون شهرسازی و معماری و معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان و همچنین نمایندگان مشاور و ناظر اجرای طرح حضور داشتند و به ارائه نظرات خود پیرامون نحوه‌ی اعمال تغییرات در طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان تجلی پرداختند.

همچنین، در این جلسه، بر اجرای هرچه سریع‌تر طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان به همراه اصلاحات جزیی موردنظر کسبه به‌عنوان یک طرح ماندگار برای بافت تاریخی شهر کرمان تاکید شد.
اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به اینکه این خیابان جزو نقاط تاریخی و مهم شهر کرمان محسوب می‌شود، بر لزوم سنجش تمام جوانب کار و اجرای طرح به گونه‌ای که برای شهر ماندگار باشد، تاکید کردند.

حالا باید منتظر اظهارنظر میراث‌فرهنگی درباره‌ی طرح جدید بمانیم.