رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر کرمان:

سامانۀ شفافیت شهرداری باید به‌روز رسانی شود

گروه جامعه: رئیس کمیسیون هوشمندسازی، شفاف‌سازی و بهره‌وری شورای شهر کرمان تاکید کرد: «سامانه شفافیت شهرداری باید به‌روز رسانی شود».

سیدمحمد موسوی، دوشنبه ۲۹ شهریورماه در صحن علنی شورای شهر با بیان اینکه قرار بود از مجموعه‌ی مرکز کنترل ترافیک و سیستم نظارت تصویری بازدیدی داشته باشیم که هنوز پلیس اطلاعی به ما نداده است، افزود: «در جلسه‌ی اخیر کمیسیون، درباره‌ی سایت شفافیت، دوستان شهرداری اطلاعاتی ارائه کردند. بنای ما بر این است که این سایت هم اطلاعات به‌روز شود و در حوزه‌های مالی، قراردادها، سرمایه‌گذاری، ضوابط، بخشنامه و مقررات و همه‌ی خدماتی که در شورا و شهرداری رخ می‌دهد به اطلاع مردم برسد».

وی ادامه داد: «ضعف‌های زیادی در این بخش وجود دارد که امیدواریم شهرداری برای تهیه‌ی اطلاعاتی که باید منتشر شود، پیگیری لازم را انجام دهد».

موسوی اظهار کرد: «تعدد قوانین و ضوابط و بخشنامه و مصوبات در ارائه‌ی خدمات سردرگمی ایجاد کرده و شاید در مواردی باب فساد را نیز باز کند که امیدواریم با اصلاح فرایندها، بتوانیم سیستمی شفاف و پویا در حوزه‌ی ارائه خدمات به مردم داشته باشیم و تا جایی که امکان وجود دارد، شفاف‌سازی می‌کنیم».

وی گفت: «برای دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات شهرداری، در اولین گام، زمینه‌ای فراهم شده تا شهروندان بدون مراجعه‌ی حضوری، مکاتبات اداری که در حال حاضر با شهرداری مرکز و شورا دارند را می‌توانند انجام دهند و به‌صورت الکترونیکی قابل ارائه و پیگیری است».

عضو شورای شهر کرمان تاکید کرد: «مدیران عالی و کارکنان شهرداری برای اصلاح فرایندها باید اجماع کنند و می‌طلبد شهردار شخصا به این موضوع ورود کند؛ در اصلاح فرایندها موفق نمی‌شویم مگر اینکه همه اهتمام کنند».

وی با بیان اینکه اصلاح فرایندها در حوزه‌ی شهرسازی را در هفته‌ی آینده دنبال می‌کنیم، اضافه کرد: «امیدواریم که تا پایان سال در حوزه‌ی هوشمندسازی و شفافیت اتفاقات خوبی رقم بخورد».