امینی‌زاده، رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر کرمان مطرح کرد

نگرانی از تشدید فرونشست با اجرای پروژۀ فاضلاب

اکثریت شورای شهر در افتتاح ساروج‌پارس شرکت نکردند

 

گروه جامعه: رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان در صحن علنی شورا گفت: «حاشیه‌هایی در جریان افتتاح پروژه‌ی ساروج‌پارس در شهر ایجاد شد و شاید تعبیر شد نگاه مدیریت شهری به میراث‌فرهنگی به گونه‌ای خاص است؛ اما مراسم افتتاح که اکثر اعضای شورا در آن حضور نداشتند، پیام (روشنی) داشت».

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، محمد امینی‌زاده دوشنبه یکم آذرماه در نشست عمومی شورای شهر کرمان افزود: «پیشنهاد می‌کنم کارگروه مشترکی برای حفظ آثار و ابنیه‌ی تاریخی شهر کرمان با حضور نمایندگانی از میراث‌فرهنگی و دوست‌داران و فعالان این حوزه تشکیل شود و رویکرد آن نیز، حفاظت از بازار تاریخی کرمان باشد».

وی ادامه داد: «اگر قرار است بازار تاریخی کرمان ثبت جهانی شود و اقدامات مرتبط شروع شود، مدیریت شهری به کمک بیاید تا این اتفاق رقم بخورد».

عضو شورای شهر کرمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: «از ابتدای شورای جدید درگیر اجرای پروژه‌ی فاضلاب هستیم، کارشناسان می‌گویند آیا کاهش سطح پساب در زیر زمین می‌تواند فرونشست را تشدید کند؟ خیلی از متخصصان چنین نظری دارند که جمع‌آوری فاضلاب، فرونشست را تشدید خواهد کرد و این، در درازمدت می‌تواند برای شهر کرمان چالش‌هایی ایجاد کند».

وی بیان کرد: «درست است که تصمیم به اجرای این پروژه در سطح کلان گرفته شده است اما نیاز است درباره‌ی آن، بررسی شود و مرکز پژوهش‌ها می‌تواند این اقدام را انجام دهد».

امینی‌زاده اضافه کرد: «در تهران این تجربه نشان داده شده است که در مناطقی که فاضلاب اجرا شده، فرونشست زمین بیش‌تر بوده است».