انتقاد چناریان از شهردار کرمان:

مدیران کنار گذاشته‌شده تکریم شوند

گروه جامعه: چناریان، عضو شورای شهر کرمان با انتقاد از شهردار کرمان گفت که وقتی انتصابات جدیدی انجام می‌دهد، باید مدیر کنار گذاشته‌شده را تکریم کند.

او با ارائه‌ی توضیحاتی در این‌باره، یادآور شد که چند روز قبل به شهرداری رفته و یکی از مدیران سابق را دیده که در راهروی شهرداری یا اتاق دیگر کارکنان بلاتکلیف بوده است!

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، حسین چناریان، رئیس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر، روز دوشنبه یکم آذرماه در صحن علنی شورا خطاب به شعرباف‌تبریزی شهردار کرمان اظهار کرد: «انتصابات در شروع کار هر مدیری از حساس‌ترین و مهم‌ترین برنامه‌هایی است که انجام می‌دهد و موضوع خیلی مهم بوده و حقی است که هر مدیر جدید در تحقق برنامه‌های خود در اختیار دارد».

وی افزود: «باید با تدبیر و تاکید شورا و شهردار، در انتصابات شهرداری طوری برنامه‌ریزی شود که بتوان برنامه‌ها و آنچه که جزو اولویت‌های شوراست، به‌طور مطلوبی پیش برود».

وی با اشاره به انتصابات اخیر شهردار کرمان ادامه داد: «در حوزه‌ی انتصابات یا ما خیلی اطلاع نداریم یا غفلت شده است. در جریان انتصابات و جلسات تودیع و معارفه، می‌گوییم تکریم و معارفه‌ی مدیر؛ نه به این منظور و معنا که لوح تقدیری داده شود. به هر حال، یک مدیر سال‌ها در بخشی خدمت کرده است، وقتی می‌خواهیم کسی را جایگزین او کنیم، باید ابتدا تکریم شود».

چناریان با بیان اینکه نیروی انسانی جزو اصلی‌ترین و با ارزش‌ترین منابع هر سازمانی است، اظهار کرد: «فکر می‌کنم در انتصابات اخیر شهردار محترم، درباره‌ی چند نفر از مدیران که از مسئولیت کنار گذاشته شده‌اند، هیچ‌ پیش‌بینی نشده و این، صورت خوشی ندارد».

وی گفت: «چند روز پیش برای جلسه‌ای به شهرداری رفتم و یکی از مدیران سابق را دیدم که در شرایط بلاتکلیفی در راهرو بود یا باید در اتاق کس دیگری از کارکنان می‌نشست. این، شرایط خوبی نیست».

وی تاکید کرد که مدیریت منابع انسانی باید مورد توجه جدی باشد و وقتی قصد جابه‌جایی مدیری وجود دارد باید فکری برای‌ شان و جایگاه آن فرد نیز بشود.

در این‌باره، سعید شعرباف‌تبریزی شهردار کرمان اما گفت: «حفظ شان افراد خط قرمز شخصی بنده و شهرداری است. قبل از هرگونه انتصابی، جایابی برای فرد را انجام دادیم اما گاهی پست جدید نیاز به استعلام دارد و دو هفته طول می‌کشد. در پست‌هایی که نیاز به استعلام دارند گفتیم از دوستان با حفظ شان و کرامت پذیرایی شود».

وی افزود: «موردی نبوده برای فرد، جایابی نکنیم ولی شاید نیاز به استعلام داشته باشد و قدری زمان ببرد. شان مدیران شهرداری باید حتما در نظر گرفته شود و چنین مواردی را با ذکر جزئیات بیش‌تر به بنده اعلام کنید تا حتما پیگیری را انجام دهم».