شهردار کرمان مطرح کرد

سند عملیاتی پنج‌سالۀ شهر را تغییر می‌دهیم

  پیشنهاد حدود ۴ هزار میلیارد تومان پروژۀ ستاره‌دار برای سال آینده   

گروه جامعه: شهردار کرمان گفت که برای سفر رئیس‌جمهور به کرمان که قرار است در آینده‌ای نزدیک انجام شود، ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌ی زیرساختی را جمع‌بندی کرده و برای تائید نهایی به استانداری ارائه داده‌اند. همچنین، ۴ هزار میلیارد تومان پروژه‌ی ستاره‌دار را نیز در پیش‌نویس اولیه‌ی بودجه‌ی سال آینده تعریف کرده‌اند.

سند عملیاتی پنج ساله‌ی شهر هم که در ماه‌های پایانی شورا و شهرداری قبل به تصویب رسیده بود، به گفته‌ی شهردار، متناسب با شعارها و برنامه‌های جدید تغییر می‌کند.

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، سعید شعرباف‌تبریزی صبح دوشنبه یکم آذرماه در صحن علنی شورای شهر کرمان افزود: «این پیشنهادات در پی تلاش‌های شبانه‌روزی جمع‌آوری شده و امیدواریم که حمایت دولت را جلب کند».

وی در بخش دیگری از سخنان خود، درباره‌ی سامانه مردم‌شهر اظهار کرد: «برای انتصابات در شهرداری و پس از فراخوانی که داده شد، ۵۳۹ پیشنهاد همراه با توضیحات و رزومه داشتیم که از این تعداد ۱۲۰ فرد مستقل معرفی شده بودند اما برخی گزینه‌ها، ۱۰ بار از سوی افراد مختلف معرفی شده بودند».

وی ادامه داد: «تعداد قابل توجهی از این افراد قبلا در کمیته‌ها بررسی شده بودند اما موارد قابل تامل دیگری هم هست که در اختیار کمیته ارزیابی قرار گرفته تا برای ۶۸ پست مدیریتی شهرداری بررسی شوند. انتصاب این پست‌ها به‌طور مستقیم از سوی شهردار انجام نمی‌شود و  با کمک مدیران بالادستی و اولویت سامانه و نظر کمیته ارزیابی صورت می‌گیرد».

وی با بیان اینکه تاکنون از این سامانه استقبال بسیار خوبی شده است، افزود: « ۳۷ گزارش مکتوب نیز توسط مردم در این سامانه ثبت شده که به تیم‌های رصد و پیگیری ارجاع داده شده است. این سامانه در شروع به‌کار اعتماد خوبی جلب کرده است و به مرور دیگر حوزه‌های مربوط به مردم نیز به آن اضافه می‌شوند. این سامانه، محلی برای تعامل و ارتباط شهرداری و مردم است و در نهایت، چشم‌شهر می‌شود».

وی سپس گفت: «برای انتصاب معاونان و شهرداران مناطق، پیشنهاداتی قبلا داده شده و اطلاعاتی داشتیم».

شهردار کرمان در ادامه، درباره‌ی برنامه‌های اولویت‌دار خود نیز توضیح داد: «همان‌طور که به شورا قول دادیم، تدقیق بودجه ۱۴۰۱ و اینکه چه میزان می‌توانیم آن را محقق کنیم مورد توجه است و متناسب با آن، پروژه‌های ستاره‌دار را اولویت‌بندی خواهیم کرد. برای سال آینده در پیش‌نویس اولیه، حدود ۴ هزار میلیارد تومان پروژه را تعریف کردیم که تنوع گسترده‌ای هم دارد. متناسب با اینکه چه میزان از بودجه را می‌توان محقق کرد این پروژه‌ها اولویت‌بندی خواهند شد».

شعرباف‌تبریزی افزود: «به عبارت دیگر، برنامه‌ای که به شورا دادیم را در قالب پروژه‌های موضعی و موضوعی قابل تحقق با بودجه ۱۴۰۱ همراه با لایحه‌‌ی بودجه به شورا ارائه خواهیم کرد».

وی ادامه داد: «سند عملیاتی شهر را که برنامه‌ی چهار سال آینده است، براساس برنامه‌ی بنده و شعارهای شورای ششم شهر با کمک استادان دانشگاه شهید باهنر و معاونت برنامه‌ریزی و دیگر کاندیداها تغییر می‌دهیم».