رئیس اتحادیه صنف قصاب کرمان مطرح کرد

کاهش تقاضای خرید مرغ در استان کرمان!

 

پروین میرزاحسینی: بازار مرغ در استان کرمان روزهای آرامی را سپری می‌کند و با وجود کاهش جوجه‌ریزی، دیگر خبری از صف‌های طولانی مقابل مرغ‌فروشی‌ها و تعطیلی مغازه‌ها به دلیل کمبود مرغ نیست.

به گفته‌ی رئیس اتحادیه صنف قصاب کرمان، در حال حاضر کمبودی در زمینه‌ی مرغ در استان وجود ندارد و البته تقاضای خرید مرغ هم کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد با افزایش قیمت مرغ، این ماده‌ی پروتئینی هم از سفره مردم پر کشیده و بسیاری از اقشار توان خرید آن را ندارند.

عبدالرضا منصوری‌نیا دوم آذرماه با بیان این‌که در حال حاضر با وجود  کمبود تولید مرغ در استان خوشبختانه با هماهنگی مسئولین مربوطه و همکاری توزیع‌کنندگان تا حدودی کمبود مرغ برطرف شده است، اظهار کرد: «نکته‌ی قابل توجه در این زمینه عدم تقاضای خرید از سوی مصرف‌کنندگان و کاهش خرید آن‌ها است و در حال حاضر مسئله‌ای به‌عنوان کمبود مرغ نداریم».

وی با اشاره به قیمت مرغ در بازار کرمان، توضیح داد: «قیمت مرغ دولتی در حال حاضر ۲۹ هزار و ۳۳۰ تومان و نرخ مرغ آزاد که از سایر استان می‌آید از امروز ۳۱ هزار و ۵۰۰ اعلام شده است که اختلاف این قیمت به‌واسطه‌ی هزینه‌های بالای حمل‌ونقل و افت وزن است».

رئیس اتحادیه صنف قصاب کرمان افزود: «نرخ مرغ منجمد نیز در بازار برای مصرف‌کننده هر کیلو ۲۰ هزار تومان است».

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت جوجه‌ریزی در استان چگونه است و آیا مرغداری‌های استان برای این‌ کار اقدام کرده‌اند؟؛ گفت: «با وجود کمبود جوجه‌ی یک‌روزه و بالا بودن نرخ آن، مرغداران نهایت سعی و تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهند».

منصوری‌نیا با بیان این‌که میانگین کشتار روزانه مرغ در استان از ۹۰ تن تا ۱۵۰ تن متغیر است، یادآور شد: «میزان توزیع مرغ منجمد با اعلام سازمان پشتیبانی امور دام و بر اساس نیاز بازار انجام می‌شود».

وی درباره‌ی صدور مجوزهای جدید برای راه‌اندازی مرغداری در استان، بیان کرد :«در این زمینه خوشبختانه دستگاه‌های مربوطه همکاری‌های قابل توجهی برای افزایش تولید مرغ استان انجام داده‌اند که آمار صدور این مجوزها را می‌توانید از سازمان جهاد کشاورزی بگیرید چون متولی این امر هستند».

رئیس اتحادیه صنف قصاب کرمان افزود: «یقینا در صورت بهره‌برداری دقیق و بهینه از این مرغداری‌ها، کمبود مرغ استان برطرف می‌شود که البته زمان‌بر است اما با تمهیداتی که در دولت جدید اندیشیده شده در آینده مشکلی به‌عنوان کمبود در کل کشور نخواهیم داشت».

وی درخصوص برنامه‌ریزی برای تامین مرغ شب عید، نیز گفت: «با پیگیری متولیان امر در این زمینه نه تنها در زمینه‌ی مرغ بلکه در تامین بسیاری از کالاهای اساسی شب عید تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده و می‌شود، تا در روزهای پایانی سال شهروندان محترم با مشکل مواجه نشوند».