انتقاد عضو شورای شهر از انفعال شهرداری در حوزۀ ترافیک؛

طرح جامع ترافیک هرچه زودتر بازنگری شود

 

گروه جامعه: سیدمحمد موسوی، عضو شورای شهر کرمان بر بازنگری طرح جامع ترافیک تاکید کرد و گفت: «اقداماتی که اکنون در حوزه‌ی ترافیک در شهر انجام می‌شود، براساس مطالعاتی قدیمی و تصمیمات موردی و موضعی است که خیلی از مسائل و مشکلات را حل نمی‌کند و تنها ترافیک را از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر منتقل می‌کنیم».

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، وی دوشنبه یکم آذرماه، در صحن علنی شورای شهر کرمان در توضیح بیش‌تر در این‌باره اظهار کرد: «در شورای ترافیک استان گفتم که ضرورت دارد طرح جامع ترافیک شهر کرمان به‌سرعت مورد بررسی قرار گیرد و حتما برای سال آینده، پیش‌بینی و مطالعات انجام شود».

وی با بیان اینکه اقدامات فعلی براساس مطالعات قدیمی و تصمیمات موردی و موضعی است، ادامه داد: «در گذشته معاونت فنی و عمرانی و ترافیک در شهرداری‌ها وجود داشت، وزارت کشور برخی حوزه‌ها را ادغام کرد. آنچه در دو، سه سال اخیر رخ داده، مسائل ترافیکی در شهرداری تحت‌الشعاع خیلی مسائل دیگر قرار گرفته است. سازمان حمل‌ونقل و ترافیک هم به سازمان مدیریت و مهندسی شبکه‌ حمل‌ونقل تبدیل شده است».

وی افزود: «با وجود اینکه شهرداری متولی صفر تا صد اقدامات است اکنون یک خلاء وجود دارد و تصمیم‌گیر اصلی شهرداری نیست».

وی با بیان اینکه باید با موضوعات به‌صورت جدی برخورد کرد و طرح و برنامه‌ها را ارائه و دستگاه‌های دیگر را نیز همراه کرد، گفت: «مسائل ترافیکی مراکز استان‌ها در کارگروه شهرداری زیرمجموعه‌ی شورای ترافیک استان مطرح می‌شود. هر زمان شهرداری طرح یا موضوعی داشته باشد جلسه سریع تشکیل می‌شود اما من فکر می‌کنم مقداری انفعال از این سمت وجود دارد و در جلسات دیدم سطحی با موضوعات برخورد می‌شود. نیاز است بخش تخصصی شهرداری در حوزه‌ی ترافیک فعال شود».

موسوی اضافه کرد: «در دو سال اخیر، به دلیل کرونا، بار ترافیک در شهر مقداری کاهش پیدا کرده است و اگر به شرایط عادی برگردیم مشکلات زیادی خواهیم داشت».