رئیس کمیسیون خدمات‌شهری شورای شهر مطرح کرد

هشدار نسبت به آتش‌سوزی در بازار کرمان

برای انبارهای غیراستاندارد در بازار چاره‌ای اندیشیده شود

 

گروه جامعه: رئیس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر کرمان با اشاره به برگزاری نشستی مشترک با نهادهای مختلف، گفت که در این جلسه، رئیس کلانتری ۱۱ شهر کرمان نسبت به انبارهای غیراستاندارد و وجود ضایعات و مواد محترقه در بازار و اطراف آن هشدار داده که بازار را در معرض خطر آتش‌سوزی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، فتح‌الله مویدی، صبح دوشنبه یکم آذرماه در صحن علنی شورای شهر کرمان اظهار کرد: «اخیرا جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از ادارات مختلف دولتی داشتیم. برای ساماندهی نخاله‌های ساختمانی، قرار شد که شهرداری با پیگیری فرمانداری چند قطعه زمین را با تایید محیط زیست برای تخلیه‌ی نخاله‌های ساختمانی مشخص کند. همچنین، به رانندگان وسایل حمل نخاله، کارت مخصوص داده شود و شهرداری‌های پنج منطقه نیز، در هنگام صدور پروانه‌ی ساختمانی، مالکان را موظف کنند که برای حمل نخاله‌ها از ماشین‌های مجوزدار استفاده کنند. قبلا این مورد، مصوب شده و الان تکمیل شده است».

وی افزود: «در آن جلسه، درباره‌ی مشکلات بازار و اطراف آن که انبار ضایعات وجود دارد نیز از سوی کلانتری ۱۱ گزارشی ارائه و هشدار نسبت به آتش‌سوزی در بازار داده شد. اطراف بازار کرمان وضعیت بسیار بدی دارد. در آتش‌سوزی که چند سال قبل در کاروانسرای جر رخ داد، اگر آقای سیف‌اللهی شهردار وقت شخصا وارد عمل نشده بود و لودرها نیامده بودند؛ تعداد زیادی بشکه‌ی چسب آتش‌زا انبار شده بود، در جریان آن آتش‌سوزی، کل بازار روی هوا می‌رفت».

وی ادامه داد: «قرار شد جلسه‌ای با حضور معاون خدمات شهری و کلانتری ۱۱ و رئیس اماکن و رئیس اتاق اصناف و فرمانداری تشکیل شود و با بازدید از این مکان‌ها، چاره‌اندیشی برای بازار بشود».

مویدی گفت: «همچنین، تصمیم گرفته شد نیروی انتظامی برخورد قانونی با سگ‌گردی‌هایی که برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کند، داشته باشد و نماینده محترم دادستان قول داد که اگر گزارش مستند بیاید برخورد لازم صورت گیرد».

وی درباره‌ی عدم ورود کامیون‌ها به شهر هم گفت که قرار است طرحی که پیش از این در سیرجان اجرا شده در کرمان نیز اجرایی شود.

وی اضافه کرد: «باید پارکینگی در ورودی‌های شهر به این منظور در نظر گرفته شود و قرار شد شهرداری با کمک فرمانداری برای احداث این پارکینگ‌ها، زمین لازم را تامین کنند».