به بهانهی نمایش تئاتر دانشجویی رویای شیرین فرهاد 

جامعه هنر کرمان نیازمند تعامل با هنر دانشجویی

رضا شمسی – تئاتر دانشجویی “رویای شیرین فرهاد” به کارگردانی منصور کامکار از ۲۱ تا ۲۳ آذر نمایش داده خواهد شد.  نمایشنامه‌ی این تئاتر را سید کمیل مجتبائیان و منصور کامکار به صورت مشترک نوشته‌اند و بازیگران آن عبارتند از سجاد مخدومی، افسون اژهاکش، سید کمیل مجتبا ئیان، سحر آزاد نیا، محمد ملاحسینی، طیبه نیرو، وحید زراعت پیشه و فاطمه طاهری.

پوستر “رویای شیرین فرهاد” با معرفی کلیه عوامل خود نظیر سرپرست تولید، طراح صحنه و فرم و لباس، گریمور زن و مرد،  منشی صنه و دستیاران مختلف به مخاطب خود نشان می دهد که این تئاتر دانشجویی سعی دارد تا از کلیه‌ی امکانات برای یک اجرای حرفه‌ای بهره بگیرد. همچنین چندی پیش خبر حضور و راه‌یابی همین گروه تئاتری به سرپرستی علی ناصری در جشنواره دانشجویی تاییدی است بر همین مدعا.

از این رو است که اگر چه اجرای این تئاتر تنها در محیط دانشگاه صورت می‌گیرد و امکان تماشای آن برای اقشار مختلف جامعه فراهم نیست، اما این آرزو را بر دل می‌گذارد که ای کاش شرایطی فراهم بود تا لااقل بدنه‌ی تخصصی کرمان از تماشای ان محروم نشود.

باید دانست که نمونه‌هایی از این دست، امکان تعامل بیشتر جامعه‌ی فرهنگی و هنری کرمان را با گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف کرمان به رخ می‌کشد و به نظر می‌رسد که در این در این میان گروه‌های مختلف دانشجویی در دو رشته‌ی هنری تئاتری و ادبی امکان تعامل بیشتری را با همتایان خود در بیرون از محیط دانشگاه فراهم کرده‌اند؛ از این‌رو که حضوری موثر‌تر از بقیه‌ی رشته‌های هنری در محیط‌های دانشگاهی داشته‌اند.   با این امید که پویایی، نشاط و سرزندگی در جامعه فرهنگی و هنری فزونی
گیرد.