جشنواره فیلم فجر به پایان رسید

کرمان در فجر خوش درخشید!

رضا شمسی – جشنواره فیلم فجر امسال با حواشی بیشتری نسبت به سال‌های قبل به پایان رسید و عموم علاقه‌مندان به سینما به یمن شهروند خبرنگارانی که در جلسات نقد و بررسی و دیگر اتفاقات حضور داشتند از اخبار ریز و درشت آن باخبر شدند. از جمله‌ی حواشی این جشنوار یکی هم، مراسم اختتامیه جشنواره فجر بود که مثل هرسال برگزار شد و در این مراسم برندگان جشنواره فیلم فحر ۹۵ اعلام شدند.

در این بین آنچه بیش از همه خود نمایی می‌کرد، اعتراض طیف زیادی از هنرمندان به نتایج این مراسم بود. نگارنده اما در این فرصت کوتاه می‌خواهد به نکته‌‌ای اشاره کند که برای جامعه‌ی هنری کرمان خوشایند است و آن مروری بر  حضور پر رنگ کرمان در جشنواره فیلم فجر امسال بود. مهمترین شاهد مثال این ادعا حضور قوی و تاثیرگذار نادر فلاح در چند فیلم بود و تا آنجا پیش رفت که نامزد دریافت سیمرغ نقش مکمل مرد شد.

همچنین فیلم کوتاه “نسبت خونی” به کارگردانی پدرام پورامیری و حسین امیری دوماری به عنوان یکی از ۶ نامزد سیمرغ فیلم‌ کوتاه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از سوی انجمن فیلم کوتاه ایران معرفی شد.

علاوه بر موارد فوق بازی حسین شریفی در فیلم “۲۱ روز بعد” بود که او را در معرض دید سینمای ایران قرار داد. این نوجوان خوش آتیه دو سال قبل در فیلم  کودکان ابری برای رضا فهیمی نقش یک کودک روستایی را بازی کرد و  موفقیت فیلم فهیمی که براساس داستانی از محمد شریفی ساخته بود او را به بازی در یک سینمایی بلند رساند. نگارنده برای نادر فلاح، پدرام پورامیری و حسین امیری دوماری آرزوی موفقیت دارد و  از حسین شریفی بازیگر نوجوان کرمانی سپاسگزار است که در نشست‌خبری فیلم سینمایی بیست و یک روز بعد که با حضور عوامل فیلم در برج میلاد برگزار شد، با لهجه کرمانی خطاب به خبرنگاران گفت: «شما آدم‌های خوشبختی هستید که توانستید فیلمی را ببینید که داوران جشنواره سی و پنجم هیچ‌گاه ندیدند.»