با حکم معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

احمد صدری دبیر علمی دهمین جشنواره موسیقی نواحی شد

گروه فرهنگ و هنر  –  با حکم علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد صدری به سمت دبیر علمی دهمین جشنواره ملی موسیقی  نواحی ایران منصوب شد. بنابر متن این حکم، علی مرادخانی به خاطر دانش و تجربیات ارزند‌ه‌ی احمد صدری در حوزه موسیقی اقوام و نواحی ایران، او را به این سمت منصوب کرده‌ است. صدری در نهمین دوره جشنواره ملی موسیقی  نواحی ایران که در کرمان برگزار شد، قائم مقام وعضوشورای سیاستگذاری و یکی از اعضای هیات داوران بود.

از دیگر سوابق اجرایی او در این زمینه می‌توان به قائم مقام دبیر چهارمین و پنجمین جشنواره موسیقی نواحی ایران  ، قائم مقام سیزدهمین و چهاردهمین جشنواره موسیقی ذکر و ذاکرین، عضو شورای ارزشیابی کمیته ساز سازی هنرهای سنتی میراث فرهنگی کل کشور، دبیر علمی جشنواره آواها ونواهای رضوی، قائم مقام انجمن موسیقی تهران اشاره نمود.

گفتنی است احمد صدری متولد ۱۳۴۴ در بیجار است؛ او دارای کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر با گرایش موسیقی است.

لازم به ذکر است دهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با محوریت «منظومه خوانی» و در دو بخش ۱ – رقابتی با عنوان «راویان اصالت» و ۲ – غیر رقابتی با عنوان «اجرای پیشکسوتان» در روزهای ۶ تا ۹ تیرماه ۹۶ در کرمان برگزار می‌شود.

لازم به یادآوری است که دبیرخانه جشنوراه موسیقی نواحی امسال در کرمان نیز دایر شده و شرکت کنندگان در جشنواره بایستی آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت  ۱۳۹۶ به دبیرخانه کرمان ارسال کنند.