میلاد صفابخش در حاشیه نمایش آثار مجله مینیمالیسم سیاه و سفید در گالری یادگاران صنعتی مطرح کرد

ژانر تمام کارها مینیمال است

تاکنون نمایشگاه عکاسی با این کیفیت برگزار نشده است

گروه فرهنگ و هنر – نمایشگاه عکس مجله مینیمالیسم سیاه و سفید روز جمعه ۲۹ بهمن ماه در گالری یادگاران صنعتی افتتاح شد. در این نمایشگاه، ۴۹ اثر از ۲۰ عکاس خارجی به مدت یک هفته بر روی دیوار قرار می‌گیرد.

این نمایشگاه منتخبی است از آثار مجله مینیمالیسم سیاه و سفید که به زبان انگلیسی است و میلاد صفابخش؛ عکاس جوان کرمانی، به عنوان بنیان گذار و سردبیر مجله، انتخاب و هماهنگی این عکس‌ها را بر عهده داشته‌است.

لازم به ذکر است مجله مینیمالیسم سیاه و سفید، دوماه نامه‌ی تخصصی عکس به زبان انگلیسی است که تا کنون سه شماره از آن در فضای مجازی منتشر شده‌است؛ این مجله به گفته‌ی میلاد صفا بخش با همکاری عکاسان مطرح جهان و با هدف ارتقاء هنر عکاسی در بخش‌های مینیمال و آبستره فعالیت می‌کند. این مجله به صورت اختصاصی به سبک مینیمال (عکاسی انتزاعی، آبستره) می‌پردازد، که شامل مباحثی از قبیل مصاحبه با عکاسان مطرح مینیمال و نمایش آثار آنها به همراه بیوگرافی آنها می‌باشد.

 

کارهای نمایشگاه

برای فروش عرضه نمیشوند

صفا بخش با بیان اینکه ۴۹ اثر نمایش داده شده در گالری یادگارن صنعتی، بهترین‌های مجله مینیمالیسم سیاه و سفید هستند می‌گوید: «ژانر تمام کارها مینیمال است.»

او هدف مجله مینیمالیسم سیاه و سفید، از برگزاری این نمایشگاه، را چنین توضیح می‌دهد: «هدف مجله از برپایی این نمایشگاه، بالا بردن سطح کیفی عکاسی مینیمال و آشنایی بیشتر هنرمندان بومی با این سبک از عکاسی است. ما می خواهیم عکاسان  روی این آثار تامل کنند تا نگاهی نو در بین آنها ایجاد شود.»

سردبیر مجله مینیمالیسم سیاه و سفید، با بیان اینکه این نمایشگاه فقط برای نمایش آثار است و کارها قیمت گذاری نشده‌اند، می‌گوید: «حتی اگر ما به فکر فروش هم می‌افتادیم، به دلایل مختلف امکان پذیر نبود. یکی از مهم‌ترین دلایل این است که اکثریت عکاس‌های خارجی در این  نمایشگاه با یک گالری معتبر در اروپا و یا امریکا قرارداد دارند و در آن گالری پرزنت می‌شوند و فقط حق فروش کارهایشان برای آن گالری خاص، محفوظ است.»

 

عکاسهایی که آثارشان

به نمایش درآمده از برگزاری نمایشگاه استقبال کردند

ژانر مینیمال نه تنها در هنر عکاسی بقیه در سایر رشته‌های هنری هم در کرمان مهجور و کمتر شناخته شده‌است؛ اما در چنین فضایی میلاد صفابخش معتقد است: « برگزاری این نمایشگاه می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد. حتی برای کسی که سال‌هاست دارد در این حیطه فعالیت می‌کند؛ البته اگر هدفش آموختن باشد.» او ادامه می‌هد: « بازدیدکنندگان از نمایشگاه در کنار دیدن آثار نمایشگاه با مجله مینیمالیسم نیز آشنا می‌شود که می‌تواند کمک بسیاری برای درک بهتر این سبک باشد.»

این عکاس جوان کرمانی با بیان اینکه عکاس‌هایی که آثارشان به نمایش درآمده اطلاع کامل از نمایش آثارشان در این نمایشگاه دارند، می‌گوید: «مجله مینیمالیسم یک مجله بین المللی است که در بالاترین سطح فعالیت می‌کند و تمامی عکس‌ها از این مجله انتخاب شده‌اند. ۹۰ درصد عکاس‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند با من در ارتباط هستند و وقتی که من موضوع برگزاری نمایشگاه را با آنها در میان گذاشتم، تمامی آنها استقبال کردند.»

امیدوارم استقبال خوبی

 از این نمایشگاه بشود

دارنده‌ی مدال طلای جشنواره عکس آی.پی.ای امیدوار است که شاهد استقبال خیلی خوبی از طرف جامعه هنری کرمان باشد و هنرمندان کرمان از این فرصتی که برایشان مهیا شده کمال استفاده را ببرند. او با بیان اینکه نکات زیادی در مورد این نمایشگاه وجود دارد تنها به گفتن همین نکته بسنده می‌کند: «هنرمندان حاضر در این نمایشگاه همه از بزرگان این سبک از عکاسی هستند، و می‌توانم بگویم در کرمان هیچ وقت نمایشگاهی با این کیفیت در زمینه‌ی عکاسی برگزار نشده و امیدوارم با حمایت جامعه هنری کرمان این امر ادامه یابد.»

صفابخش در پایان از هندوزاده؛ مدیر گالری یادگاران برای کمک در برگزاری این نمایشگاه تشکر می‌کند.

علاقه مندان به تماشای آثار مینیمالیسم به نمایش درآمده در نمایشگاه عکس مجله مینیمالیسم سیاه و سفید می‌توانند تا روز جمعه ۵ اسفند ماه همه روز از ساعت تا ۵ بعد از ظهر تا ۹ شب به موسسه فرهنگی و هنری یادگاران صنعتی واقع در خیاباین شریعتی، حد فاصل چهار راه طهماسب آباد و باغ‌ملی مراجعه
نمایند.