واکنش سکینه عرب نژاد به مطلب رویدادهای تئاتری کرمان در سال ۹۵ در شماره ۶۰ فردای کرمان

دلیل برگزار نشدن کلاس چرمشیر عدم استقبال نبود

گروه فرهنگ و هنر – آنچه در ادامه می‌خوانید، توضیح خانم سکینه عرب نژاد به گروه فرهنگ و هنر نشریات استقامت و فردای کرمان است که بهتر آن دیدیم با خوانندگان ما درمیان گذاشته شود. اما قبل از توضیح خانم عرب نژاد بیان این مقدمه ضروری است که بگوییم:

در شماره قبل نشریه فردای کرمان در مطلبی با عنوان ………  به مرور تئاتر کرمان پرداختیم که در بخشی از آن گزارش، به خبر گارگاه نمایشنامه‌نویسی محمد چرمشیر در کرمان به عنوان یکی از رویدادهای تئاتری سال گذشته اشاره شده بود. در آنجا نوشته شده بود: چون جامعه تئاتری کرمان استقبال نکردند، این کارگاه ادامه پیدا نکرد. این در حالی است که خانم عرب نژاد می‌گوید: «دلیل برگزار نشدن کلاس آقای چرم‌شیر در نیمه دوم سال ۹۵ “عدم استقبال شرکت کنندگان” نبود.»

مدیر آموزشگاه مکتب هزار و یکشب کرمان در توضیح خود می‌افزاید: «جلسه‌ای که ایشان آمدند، رایگان برگزار شد، به این دلیل که بچه‌های کرمان با شیوه‌ی آموزش ایشان که بسیار متفاوت است و در واقع مطمئن بودیم که تابوهای ذهنی آنها را  می‌شکند، آشنا بشوند. به این دلیل که با آگاهی از تفاوت شیوه‌ی آموزش نمایشنامه نویسی ایشان برای شرکت در کلاس‌های خودشان تصمیم بگیرند.»

او در بخش دیگری می‌گویند: «قرار بود که از اوایل آبان ماه کارگاه‌ها برگزار بشود. بعد از برگزاری جلسه اولیه به منظور آشنایی، تعداد ۲۷ نفر ثبت نام کردند که این تعداد بیش از پیش بینی ما بود. اما دو دلیل باعث شد که این کارگاه‌ها در زمان مقرر برگزار نشود. یکی این که سفر ایشان به خارج از کشور طول کشید و دوم کارهای شخصی ایشان که بعضا غیرمترقبه هم بود.»

عرب نژاد در بخش پایانی توضیح خود می‌گوید: «به طور قطع در سال ۹۶ کلاس آقای چرمشیر را برگزرا می‌کنیم و شاید تغییراتی در ساعات و روزهای برگزرای داشته باشیم. اما به هر حال دلیلش عدم استقبال شرکت کنندگان نبوده است»