با نصب دوازدهمین پلاک کاشی ماندگار بر سر در خانه احمدرضا احمدی؛

شاعر کرمانی موج نو ماندگار شد

گروه فرهنگ و هنر – طرح ثبت محل زندگی مشاهیر معاصر فرهنگی، هنری، علمی و دینی با عنوان طرح «کاشی ماندگار» از ۲۷ اردیبهشت سال جاری با نصب اولین کاشی توسط نمایندگانی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر روی دیوار خانه چهره ماندگار نقاشی کشور، خانم «ایران درودی» آغاز شد. این طرح بعد از او نیز ادامه یافت و افرادی مانند جواد مجابی را هم شامل شد.

در ادامه‌ی همین مسیر هنرمندپرورانه بود که چند روز پیش از این، دوازدهمین کاشی ماندگار در مراسمی با حضور احمدرضا احمدی بر سر در خانه‌ی این شاعر نوگرا نصب شد.

در ابتدای اجرای این طرح هم‌زمان با اعلام اینکه تا خرداد ماه امسال پنجاه پلاک “کاشی ماندگار” برای خانه پنجاه شخصیت فرهنگی و هنرمند در تهران نصب می‌شود، از نصب پلاک کاشی ماندگار بر سر در پنج شخصیت فرهنگی از اواسط خرداد ماه در هر استان نیز خبر داده‌شده‌بود؛ خبری که گویا به فراموشی سپرده شد و تنها در مرکز دنبال شد.

خوبی این طرح محدود نبودنش به پایتخت است

اکنون که به ماه شهریور نزدیک می‌شویم، نه تنها کار نصب ۵۰ پلاک بر سر در هنرمندان تهرانی به پایان نرسیده و تازه این تعداد به ۱۴ عدد رسیده، بلکه هنوز اجرای این طرح در هیچ استانی شروع نشده‌است،  و این همه در حالی است که احمدرضا احمدی در مراسم نصب این پلاک بر سر در خانه‌اش ضمن تشکر از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به اجرا شدن این طرح در استان‌ها اشاره کرد و «محدود نبودن آن به پایتخت» را از خوبی‌های آن دانسته‌است.

گفتنی است احمدرضا احمدی، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹، در کرمان متولد شد. او تاکنون بیش از ۱۸ کتاب‌شعر و ۱۵ کتاب کودک منتشر کرده‌است و عمده‌ی شهرت او به شعری است که به موج نو شهرت یافت. «روزی برای تو خواهم گفت»، «ساعت ۱۰ صبح بود»، مجموعه «دفترهای سالخوردگی» و «چای در غروب جمعه روی میز سرد می‌شود» ازجمله آثار اوست.

لازم به یادآوری است در حالی که پیش از نصب دوازدهمین پلاک کاشی ماندگار، یازدهمین پلاک بر سر در خانه‌ی مرحوم عباس کیارستمی نصب شده‌بود، سیزدهمین و چهاردهمین پلاک‌ها هم بر سر در خانه‌های ابراهیم حقیقی و مرحوم قیصر امین‌پور جای گرفتند.